اخبار اکس نوین
1400/09/06
00:00
السالوادور باز هم بیت کوین خرید

اکس نوین: السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به ارز قانونی خود تبدیل کرد دوباره از فرصت خرید در کف استفاده و صد واحد بیت کوین دیگر به خزانه خود اضافه کرد. نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور روز جمعه در توییتی از این خرید خبر داد. این کشور کوچک در آمریکای مرکزی خرید بیت کوین را در ماه سپتامبر آغاز کرد و در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰ واحد بیت کوین در خزانه خود دارد. خرید السالوادور در حالی صورت گرفت که دیروز بازار رمزارزها به رنگ خون درآمد و کوین‌های مطرح افت قیمت فاحشی را تجربه کردند. در این افت قیمت، بیت کوین به زیر حمایت ۵۵۰۰۰ دلاری سقوط…

اکس نوین : السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به ارز قانونی خود تبدیل کرد دوباره از فرصت خرید در کف استفاده و صد واحد بیت کوین دیگر به خزانه خود اضافه کرد.


نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور روز جمعه در توییتی از این خرید خبر داد. این کشور کوچک در آمریکای مرکزی خرید بیت کوین را در ماه سپتامبر آغاز کرد و در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰ واحد بیت کوین در خزانه خود دارد.


خرید السالوادور در حالی صورت گرفت که دیروز بازار رمزارزها به رنگ خون درآمد و کوین‌های مطرح افت قیمت فاحشی را تجربه کردند. در این افت قیمت، بیت کوین به زیر حمایت ۵۵۰۰۰ دلاری سقوط کرد و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار پوزیشن معامله گران لیکوئید شد. با این حال، زمانی که سرمایه‌گذاران در وحشت به سر می‌بردند، السالوادور و بوکله از خرید در کف استفاده و چند واحد بیت کوین دیگر را با قیمتی تخفیف یافته به خزانه خود اضافه کرد.


زمانی که السالوادور اولین خرید بیت کوین خود را انجام داد، این ارز کمی بالاتر از ۳۵۰۰۰ دلار معامله می‌شد و بسیاری نسبت به این سرمایه‌گذاری هشدار دادند. با این حال، ماه اکتبر بیت کوین را به اوج جدیدی سوق داد و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری برای ساخت مدارس و بیمارستان‌ها مورداستفاده قرار گرفت.


السالوادور ثابت کرده که به اهداف خود برای بیت کوین کاملا متعهد است و تاکنون چندین هشدار صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این رابطه را نادیده گرفته است. نهادهای مختلفی فروپاشی اقتصادی السالوادور پس از پذیرش بیت کوین را پیش‌بینی کرده بودند اما به نظر می‌رسد پیش‌بینی آنها تا بدین جای کار اشتباه بوده باشد.


در ادامه تلاش‌ها در جهت استفاده از بیت کوین، بوکله از ساخت شهر بیت کوین خبر داد و اعلام کرد که در این شهر از انرژی آتشفشان‌ها برای استخراج بهره برده خواهد شد.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0