آکادمی هلاکوئی
1401/02/14
20:10
پیش بینی سازنده Algorand از اتفاقات ۱۰ سال آینده صنعت کریپتو

در مصاحبه اخیر با لس آنجلس تایمز، سیلویو…

در مصاحبه اخیر با لس آنجلس تایمز، سیلویو میکالی (Silvio Micali)، مهندس کامپیوتر ایتالیایی، که پروتکل اثبات سهام رمزارز الگوراند (Algorand) را بنیان نهاده، پیش‌بینی کرد که ممکن است در۱۰ سال آینده سرمایه‌گذاری سنتی در بلاک چین آغاز شود.


او معتقد است که تنها آن دسته از بلاک چین هایی که قادر به مدیریت حجم تراکنش‌های بالا با هزینه کم هستند، به عنوان برنده ظاهر می‌شوند. بیت کوین، که او آن را با یک «مرد نئاندرتال (غارنشین)» مقایسه کرد، ممکن است همچنان مرتبط با این صنعت باقی بماند، اما به گفته میکالی، صرفا به عنوان ذخیره ارزش استفاده خواهد شد.


این مهندس کامپیوتر که در سال ۲۰۲۲ جایزه تورینگ را به دلیل مشارکت خود در رمزنویسی دریافت کرد، معتقد است که الگوراند نشان دهنده نسل چهارم پروژه های بلاک چین است.


او توضیح می‌دهد که این اکوسیستم ارزهای دیجیتال کاملا منحصربه‌فرد است، زیرا بلاک‌چین‌های پیشرفته‌تر، مانند الگوراند، به جای جایگزینی با بلاک‌چین‌های نسل اولیه باید با آنها همزیستی کنند، که در دوران انقلاب این صنعت اینطور نبود. این اتفاق مانند انسان‌های خردمند و نئاندرتال هایی است که در یک بازه زمانی باهم همزیستی دارند.


میکالی به این واقعیت اشاره کرده است که الگوراند نسبت به بیت کوین کم مصرف تر است. در حالی که بیت کوین به اندازه کل کشورها از انرژی مصرف می کند، الگوراند فقط به اندازه چندین خانوار به انرژی نیاز دارد.


این مهندس کامپیوتر اعتراف می کند که ایده اولیه بیت کوین “زیبا” بود، اما اجرای آن “زیبا” نبود.


الگوراند که در چند ماه گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته بود، در اوایل این هفته پس از اعلام همکاری با فیفا، خبرهای زیادی را به خود اختصاص داد. قیمت رمزارز ALGO در اخبار بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و دوباره وارد لیست ۳۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار شد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0