رمزارز نیوز
1402/04/29
22:00
کدام بخش از بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۳ سودآورتر بوده است؟

در بحبوحه وضعیت چالش‌برانگیز بازار ارزهای دیجیتال، چندین بخش این صنعت شاهد رشد قابل‌توجهی از لحاظ ارزش بازار،… مطالعه مطلب ...

در بحبوحه وضعیت چالش‌برانگیز بازار ارزهای دیجیتال، چندین بخش این صنعت شاهد رشد قابل‌توجهی از لحاظ ارزش بازار، از ابتدای سال جاری تا به امروز بوده‌اند.


طبق گزارش‌ها، بخش هوش مصنوعی (AI) و داده کلان (Big Data) به عنوان یکی از ۱۰ بخش برتری که رشد قابل توجهی را در سال ۲۰۲۳ تجربه کرده‌اند، برجسته شده است. بر اساس داده‌های منتشرشده، ارزش بازار بخش هوش مصنوعی و داده کلان شاهد رشد چشمگیر ۳۲۳ درصدی در نیمه اول سال بوده است که پس از بخش VR/AR که شاهد رشد ۷۰۴ درصدی ارزش بازار خود بود، دومین عملکرد برتر را داشته است.


بخش داده کلان به بخشی در بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد که استفاده از فناوری‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ برای پردازش حجم زیادی از داده‌های مربوط به بازار و تراکنش‌های بلاکچین، را شامل می‌شود.


به‌علاوه، پروژه‌ها و زیرساخت‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بلوچیپ (پروژه‌هایی که ارزش قابل‌توجه، وضعیت باثبات و حسن شهرت دارند) با بخش‌هایی مانند وام‌دهی و قرض‌گیری، مشتقات، ذخیره‌سازی و قابلیت همکاری که نرخ‌های رشد ۵۸ درصد تا ۱۴۹ درصد نشان می‌دهند، بازگشتی قوی داشته‌اند.

ai-and-big-data-crypto-market-sector-grows-over-300-in-2023

ظهور بخش هوش مصنوعی و داده کلان به عنوان یک عضوی جدید در میان بخش‌های پربازدید در سال ۲۰۲۳ را می‌توان به راه‌اندازی ChatGPT نسبت داد. این فناوری به طور قابل توجهی به علاقه و بحث در مورد هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال دامن زده است. سینگولاریتی (AGIX) و فتچ (FET) از جمله توکن‌های پربازدید در این بخش بودند که پس از رکود قیمتی در فوریه و مارس، رشد قابل توجهی را در ماه ژوئن تجربه کردند. علاوه بر این، معرفی یک شرکت رقیب به نام xAI توسط ایلان ماسک نیز در افزایش ارزش ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی، بی‌تاثیر نبوده است.


انتهای خبر

0
0