آکادمی هلاکوئی
1401/04/11
09:10
مدیرعامل FTX خرید شرکتهای استخراج بحران زده را بررسی می کند

سام بنکمن-فرید، یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتو FTX…

سام بنکمن-فرید، یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتو FTX US که به تازگی قراردادی را با شرکت BlockFi امضا کرده است، گفت که آماده بررسی درمورد خریدهای بعدی در صنعت آسیب دیده استخراج ارز دیجیتال است.


این حرکت در زمانی انجام می شود که شرکت های استخراج بیت کوین با مشکلات فزاینده ای مواجه هستند. این میلیاردر ارز دیجیتال در حال بررسی خرید شرکت های رمزنگاری بحران زده برای جلوگیری از سرایت احتمالی مشکل اعتبار در میان بازار نزولی طولانی مدت است.


بنکمن-فرید روز جمعه در مصاحبه ای گفت: «وقتی به صنعت استخراج فکر می کنیم، آن ها در گسترش احتمالی سرایت کمی نقش دارند، تا جایی که استخراج کنندگانی وجود دارند که با دستگاههای استخراج خود وام گرفته اند. “ممکن است یک فرصت واقعا قانع کننده برای ما پیش بیاید — من قطعا نمی خواهم این امکان را نادیده بگیرم.”


Bankman-Fried در طول بحران اخیر کریپتوها به عنوان وام دهنده عمل کرده است، با شرکت تجاری او، Alameda Research، خطوط اعتباری را برای Voyager Digital Ltd. او زمانی که نوبت به شبکه سلسیوس رسید، کوتاه آمد و درخواست کمک مالی توسط این شرکت را رد کرد. وام دهنده، به گفته یک فرد آشنا با موضوع که خواست نامش فاش نشود زیرا اطلاعات خصوصی است.


او گفت، در حالی که استخراج کریپتو در استراتژی اصلی FTX نمی گنجد، Bankman-Fried در حال بررسی این موضوع است که آیا «ماینرهای مشکل دار» وجود دارند که می توانند بر روی شرکت های وام دهنده رمزنگاری تاثیر بگذارند یا خیر. روز جمعه، صرافی او قراردادی را برای تزریق سرمایه به BlockFi با گزینه ای برای خرید وام دهنده رمزنگاری به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار امضا کرد.


بازار نزولی، افزایش سرمایه و پرداخت بدهی‌های استخراج‌کنندگان رمزارز را که ناشی از گسترش شدید آنها در دو سال گذشته است، دشوار کرده است. حدود ۴ میلیارد دلار وام با پشتوانه تجهیزات استخراج رمزارز با مشکل مواجه شده است زیرا ارزش برخی از محبوب‌ترین دستگاهها از نوامبر گذشته، زمانی که بازارهای کریپتو به اوج رسید، حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.


در نتیجه، فرصت‌های ادغام و اکتساب ممکن است ایجاد شود. فرد تیل، مدیر اجرایی Marathon Digital Holdings ، در ماه آوریل گفت که شرکتش برای امکان فروش با قیمت مناسب آماده است.


سهام شرکت های برتر استخراج در سال جاری همراه با کاهش قیمت بیت کوین بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است. هزینه های بالای انرژی و ظرفیت محدود زیرساخت نیز به افت قیمت در سهام شرکتهای استخراج کمک کرده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: bloomberg


انتهای خبر

0
0