آوای آگاه
1402/06/28
10:06
«گلدیرا» طرح توسعه دارد

روز گذشته، برخی از کارشناسان بازار سرمایه از شرکت گلدیران بازدید کردند و مدیران شرکت به تشریح وضعیت پرداختند.

به گزارش آوای آگاه؛ روز گذشته، برخی از کارشناسان بازار سرمایه از شرکت گلدیران بازدید کردند و مدیران شرکت به تشریح وضعیت پرداختند. فرزام زمانی، مدیر اجرایی گلدیران طی این بازدید گفت: حدود ۳۰ سال از فعالیت شرکت می‌گذرد. حدود ۵ میلیون خانوار از محصولات گلدیران و یک ‌میلیون خانواده از محصولات جی پلاس استفاده می‌کنند. صنایع گلدایران، مهندسی و مشاور صنایع مبتکران گلدایران، تینا همراه پارس و صنایع گلدایران مدیا از شرکت‌های صنعتی ما هستند.


وی افزود: مشتریان گلدایران، نگرش تبلیغ نو، بیمه برخط گلدایران آسایش، لجستیک گلدایران نوین کیش، حمل‌ونقل بین‌المللی گلدایران، حمل‌ونقل و توسعه ترابر گلدایران از شرکت‌های تابعه گروه توسعه‌ای گلدایران هستند.


مدیر اجرایی گلدیران تصریح کرد: در چهار شرکت، محصولات را با برند جی پلاس تولید می‌کنیم. تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و جارو برقی مهم‌ترین محصولات این برند هستند. در شرکت فناوری‌های گلدیران انواع مانیتورهای تجاری و اداری را تولید می‌کنیم. در مانیتورهای اداری رتبه اول را در کشور داریم. مانیتورهای گیمینگ، موس و کیبورد هم از دیگر محصولات مهم این بخش هستند.


زمانی ادامه داد: گلدیران مدیا هم به عرضه گوشی و موبایل هوشمند می‌پردازد. یکی از بزرگ‌ترین مراکز لجستیکی را تحت عنوان لجستیک گلدیران در شورآباد (حدود ۱۲ هکتار) در اختیار داریم که سیستم انبار آن هاب توزیع در کشور است.


وی اظهار داشت: اعتماد مشتریان، بهره‌مندی از تجارب شرکای تجاری، خط تولید پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی، مدیریت کیفیت، تنوع در کانال‌های توزیع، تمرکز بر فروش آنلاین، بهره‌مندی از مدیران موفق بین‌المللی، بیمه لوازم خانگی و خدمات پس از فروش و متمایز از مزیت‌های رقابتی شرکت است.


زمانی توضیح داد: از دو سال پیش، بیمه لوازم‌خانگی را شروع کردیم و منجر به ایجاد بیمه آسایش شد که از ماه قبل به ‌صورت سراسری اجرا شده است. این طرح مکمل گارانتی است.


امضای تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی


محسن رفیعی، مدیر کارخانه کاسپین نیز در این جلسه عنوان کرد: دو سایت تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین و منطقه اقتصادی سیرجان داریم. مساحت کارخانه سیرجان ۱۵ هکتار و کاسپین ۵ هکتار است. مشارکت در توسعه تولید داخلی، کارآفرینی جوانان و توسعه جی پلاس مهم‌ترین اهداف ما هستند.


مدیر کارخانه کاسپین اضافه کرد: برند نکسار برای پوشش کل نیاز بازار و خانوار‌های کم ‌درآمد است. زیر ۲درصد از فروش کل هلدینگ به ‌صورت آنلاین است. محصولات یخچال و تلویزیون در کارخانه سیرجان تولید می‌شود. علیرغم وجود تحریم‌ها با تلاش واحدهای مهندسی توانستیم لباسشویی را بومی‌سازی کنیم. از طریق برند جی پلاس، لباسشویی در سایز ۸ و ۹ کیلویی تولید کردیم. در تامین داخلی‌سازی قطعات به ۶۵ درصد رسیدیم.


نقطه عطف گلدیرا


علی هاشمی، معاونت توسعه کسب‌وکار و عضو هیات مدیره شرکت عنوان کرد: اولین گام تولید با تولید تلویزیون در سیرجان برداشته شد. با وجود محدودیت‌هایی که برای تهیه زمین در شهرک کاسپین بود، زمینی در جوار شهرک خریداری کردیم و کاربری زمین از زراعی به تجاری تغییر یافت. مجوزهای لازم از جمله ستاد تسهیل و محیط زیست اخذ شده‌اند. شهرک کاسپین از معافیت مالیاتی ۱۰۰درصد و بین ۱۳ تا ۲۰ سال برخوردار است.


وی افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا امضا شد و تغییر کاربری زمین به تجاری، زمین خریداری‌شده مشمول قوانین شهرک‌های صنعتی محسوب شد که نقطه عطفی در فعالیت‌های شرکت است. طرحی در چند فاز اجرایی در دست اقدام بوده و درخصوص تامین مالی قول‌های خوبی به ما داده ‌شده است. اطلاعات در این خصوص در کدال افشا خواهد شد. توسعه محصولات فعلی، تولید محصولات جدید و انبارش از برنامه‌های ما است.


در پاسخ به سوال کارشناسان عنوان شد:


تامین قطعات از خارج و تامین مالی از چالش‌های شرکت است. اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم، به برنامه تولیدی به‌موقع می‌رسیم و مشکلی در فروش نداریم. به دلیل شرایط ارزی که وجود دارد، هیچ کدام از بازارهای کشور به شرایط قبل باز نخواهد گشت. پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت واردات از خارج، تولیدات داخلی و خارجی به صورت مکمل هم خواهند شد. اگر واردات صورت بگیرد به عنوان فرصت از آن استفاده می‌کنیم و ما هم در این حوزه فعال خواهیم شد.


آزادی یا ممنوعیت واردات مشمول همه خواهد شد. در صورت آزادی، ما آن را به ‌صورت فرصت تلقی خواهیم کرد. با وجود اینکه که پیش از این صرفا یک شرکت تجاری بودیم و پس ‌از آن به شرکت تولیدی تبدیل شدیم، کاملا این ظرفیت را داریم.


تامین‌کننده قطعات ما تنها ال‌جی نیست. هر تامین‌کننده‌ای که قطعات باکیفیت داشته باشد، طرف ما خواهد بود.


تعرفه واردات قطعات از ۵ تا ۱۵درصد است.


تمرکزی روی صادرات نداریم.


متوسط نرخ ارز در اواخر سال گذشته ۲۵ هزار تومان بوده است. دلار ۲۸۵۰۰ تومانی دریافت نمی‌کنیم.


پیش‌بینی فروش امسال ۸هزار میلیارد تومان است.


۸ هزار میلیارد تومان است. برای ارتقای عملیات آتی، منابع مالی تامین است و مشکلی نخواهیم داشت. توزیع حداقل سود در مجمع و تامین مالی از روش‌های مختلف، امکان تامین منابع را برای ما فراهم کرده است.


زمین جدید ارزش‌افزوده زیادی خواهد داشت. جزئیات این طرح بعد از تصویب از طریق کدال افشا خواهد شد.


کالای قاچاق را رقیب خودمان نمی‌دانیم؛ چون از نظر کیفی، گارانتی، خدمات پس از فروش، بیمه و تامین قطعات از کیفیت لازم برخوردار نیستند. ما به صورت بلندمدت خدمات می‌دهیم.


به غیر از ماکروویو و ظرفشویی، باقی محصولات مشمول قیمت‌گذاری هستند.


با وجود قیمت‌گذاری و نزدیک بودن فناوری واحدها به هم، حاشیه سود شرکت‌ها در این صنعت زیاد نیست و حدود ۵ درصد است.


انتهای خبر

0
0