کوینیت
1399/11/26
14:00
اتریوم۲ همچنان می‌تازد، قرارداد سپرده‌گذاری ۳ میلیونی شد

در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون واحد رمزارز ETH با ارزش ۴/۵ میلیارد دلار در این قرارداد قفل شده است

نکات برگزیده مطلب گرچه قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم۲ که در ماه دسامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده، با استقبال گرمی از طرف سرمایه‌گذاران و کاربران شبکه‌ی اتریوم مواجه نگردید، اما به نظر می‌رسد که با گذشت چند ماه از راه‌اندازی این شبکه‌ی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام(PoS) شاهد رشد مداوم و تقویت زیرساخت‌های آن هستیم. طبق تازه‌ترین گزارشات منتشر شده در رابطه با این شبکه، در حال حاضر تعداد رمزارزهای ETH قفل شده در قرارداد سپرده‌گذاری از مرز ۳ میلیون واحد(با ارزشی بالغ بر ۴/۵ میلیارد دلار) عبور کرده است.

رشد اتریوم۲ ادامه دارد

طبق داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل بلاک‌چینی گلس‌نود(Glassnode) میزان رمزارز اتریوم ذخیره‌ی شده در قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم۲ اکنون از مرز ۳ میلیون واحد(چیزی حدود ۵/۴ میلیارد دلار) نیز عبور کرده است.


براساس پست توییتری که در رابطه با این موضوع منتشر شده است، محققان گلس‌نود اعلام کرده‌اند که «ارزش قرارداد سپرده‌گذاری شبکه‌ی اتریوم به تازگی از مرز ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۱۴ واحد ETH عبور کرده است».


اتریوم۲ در واقع نسل بعدی بلاک‌چین اتریوم است که در صورت موفقیت، می‌تواند یک محیط سریع‌تر، سازگار‌تر و ارزان‌تر را برای کاربران این شبکه‌ی محبوب به ارمغان آورد.


اتریوم۲ استیکینگ Staking

استیکینگ اتریوم۲ آغاز شد یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که به واسطه‌ی اتریوم۲ قرار است در شبکه‌ی اتریوم شکل بگیرد، عبور از پروتکل اثبات کار ( PoW که برای استخراج رمزارز و پاداش به ماینرها همیشه تشنه‌ی انرژی بود) و حرکت به سمت پذیرش پروتکل اثبات سهام ( PoS ) است.


بیت کوین اصل خود را حفط می‌کند

این درحالیست که شبکه‌ی بیت کوین همچنان از پروتکل اثبات کار بهره می‌برد، فرآیندی که به گفته‌ی محققان دانشگاه کمبریج مجموعا بیش از کل کشور آرژانتین(کشور واقع در آمریکایی جنوبی که بالغ بر ۴۵ میلیون نفر جمعیت دارد) برق مصرف می‌کند.


بر همین اساس اتریوم قصد دارد به استفاده از پروتکل اثبات سهام مجهز شود، سیستمی که به ثروتمند‌ترین افراد حاضر در شبکه اجازه‌ی تایید تراکنش ها را می‌دهد.


سپرده‌گذاری پول در شبکه‌ی اتریوم۲ بدان معناست که شما در راستای افزایش امنیت شبکه دارایی‌های خود را برای مدتی قفل و غیرقابل دسترسی کرده‌اید. این کار بادهی نزدیک به ۲۰ درصد سالانه را به همراه دارد.


البته شما در حال حاضر تنها می‌توانید دارایی‌های رمزارز خود را در زنجیره‌ی راهنما(beacon chain) که در دسامبر سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، ذخیره کنید. این زنجیره در حال حاضر کار زیادی انجام نمی‌دهد، و تنها اولین قدم در نقشه‌ی راه بسیار طولانی اتریوم۲ است که احتمالا برای اجرای کامل آن به سال‌های زمان نیاز باشد.


اتریوم۲ ناجی خواهد بود

با این حال، زمانی که شبکه‌ی اتریوم۲ به طور کامل راه‌اندازی شد، می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در صنعت را برطرف کند. با در نظر گرفتن کارمزد فعلی تراکنش‌ها، انجام یک تراکنش رمزارزی خرد که ارزش بسیار پایینی دارد، ممکن است نزدیک به ۲۰ دلار برای شما هزینه و کارمزد به همراه داشته باشد.


یکی دیگر از مشکلات فعلی شبکه‌ی اتریوم، کندی بیش از حد آن است. در حال حاضر شبکه‌ی اتریوم قادر است تنها ۱۴ تراکنش در ثانیه(TPS) انجام دهد، درحالیکه نسل بعدی این بلاک‌چین محبوب قرار است این رقم را به ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه افزایش دهد.


به گفته‌‌ی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار شبکه‌ی اتریوم « مقیاس‌پذیری شبکه‌ی ETH پیش از مقیاس‌پذیری اتریوم برای محاسبات عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت. این نشان می‌دهد که فناوری رول‌آپ(Rollups) برای چند سالی الگوی مقیاس‌پذیری غالب در شبکه خواهد بود؛ در مرحله‌ی اول چیزی بین ۲ تا ۳ هزار تراکنش در ثانیه به واسطه‌ی لایه‌بندی‌ها، سپس در فاز اول اتریوم۲ به صد هزار تراکنش در ثانیه خواهیم رسید».


نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی اتریوم و پیشرفت چشم‌گیر آن طی چند ماه گذشته چیست؟ آیا اتریوم۲ می‌تواند مشکلات و مسائل فعلی را حل کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0