کوینیت
1399/11/25
21:20
ایرانیان برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی اتریوم، بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند!

طبق اعلام کانسنسیس آکادمی(ConsenSys Academy زیرمجموعه‌ی آموزشی استارت‌آپ کانسنسیس) تا به امروز ۸ رن ایرانی موفق به دریافت بورسیه‌ی تحصیلی و شرکت در کلاس‌های آموزشی شده‌اند

نکات برگزیده مطلب یکی از زیرمجموعه‌های آموزشی استارت‌آپ بلاک‌چینی کانسنسیس به نام کانسنسیس آکادمی(ConsenSys Academy) اخیرا اعلام نموده که هشت زن ایرانی توانسته‌اند بورسیه‌ی آموزشی این شرکت را دریافت کرده و با حضور در کلاس‌های آموزشی ۲۰۲۰ به صورت آنلاین، مدرک فارغ‌التحصیلی دریافت کنند. این بورسیه‌ی آموزشی که بخشی از برنامه‌ی جهانی شرکت کانسنسیس در راستای کمک به شروع آموزش برنامه‌نویسی در بلاک‌چین اتریوم می‌باشد، می‌تواند یک فرصت تکرار نشدنی برای شهروندان کشورهایی باشد که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های آمریکا به جامعه‌ی فناوری بین‌المللی دسترسی ندارند. به گفته‌ی کوگان برنان(Coogan Brennan) رئیس روابط عمومی آکادمی کانسنسیس، بدون شک شهروندان ایرانی هنگام تلاش برای کسب یک فرصت شغلی بین‌المللی با محدودیت‌ها و موانع بیشتری مواجه هستند. وی همچنین معتقد است که دانشجویان ایرانی به ویژه در کلاس‌های سال گذشته توانسته‌اند بسیار قوی عمل کنند.

حضور پر رنگ ایرانیان

زیرمجموعه‌ی آموزشی استارت‌آپ کانسنسیس( ConsenSys Academy ) به تازگی اعلام نموده که هفت برنامه‌نویس زن ایرانی توانسته‌اند از بورسیه آن‌ها استفاده کرده و به واسطه‌ی آن مدرک فارغ‌التحصیلی دریافت کنند.


این بورسیه‌ی آموزشی که بخشی از برنامه‌ی جهانی شرکت کانسنسیس در راستای کمک به شروع آموزش برنامه‌نویسی در بلاک‌چین اتریوم می‌باشد، می‌تواند یک فرصت تکرار نشدنی برای شهروندان کشورهایی باشد که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های آمریکا به جامعه‌ی فناوری بین‌المللی دسترسی ندارند.


گرچه طبق گزارشات رسمی نزدیک به ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات(STEM) را در ایران جامعه‌ی زنان تشکیل می‌دهند، اما متخصصان حوزه‌ی فناوری در کشور ما بیش از سایر همتایان خود در اروپا و ایالات متحده با موانع ساخت و ساز در حرفه‌ی خود دست و پنجه نرم می‌کنند.


کانسنسیس ConsenSys آموزش بلاک‌چین اتریوم سالیدیتی

آکادمی کانسنسیس در حال حاضر ایران تحت سنگین‌ترین تحریم‌های بین‌المللی با هدف جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای قرار گرفته است، موضوعی که بیشتر بر روی زندگی مردم عادی تاثیرگذاشته و امکان ارسال و دریافت پول به صورت بین‌المللی را صلب کرده است. این درحالیست که ایران یکی از بزرگ‌ترین جوامع فعال حوزه‌ی رمزارز را داشته و چیزی بین ۴ تا ۸ درصد هش‌ریت جهانی شبکه‌ی بیت کوین را در اختیار دارد. پایین بودن هزینه‌ی برق نسبت به سایر کشورها و درآمد دلاری باعث شده تا جامعه‌ی بلاک‌چین و استخراج رمزارز در ایران بسیار فعال بوده و ماینینگ یک کسب و کار سودآور باشد.


صحبت‌های چند نفر از شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها

سحر رهبری ۳۸ ساله، فعال حوزه‌ی فناوری اطلاعات یکی از افرادیست که توانسته به واسطه‌ی بورسیه‌ی شرکت کانسنسیس در کلاس‌های ۲۰۲۰ این شرکت حضور به عمل آورد. وی به گفته‌ی خودش ابتدا اعلامیه‌ی مربوط به بورسیه‌ی تحصیلی شرکت کانسنسیس را در پلت‌فرم توییتر مشاهده نموده است.


پس از اینکه یکی از دوستان خانم رهبری از وی خواست تا یک مقاله‌ی جالب در رابطه با فناوری بلاک‌چین را برای او ترجمه کند، وی نسبت به این فناوری نوظهور کنجکاو شد و سپس تصمیم گرفت که زمینه‌ی تحصیل و فعالیت شغلی خود را تغییر دهد.


به گفته‌ی خانم رهبری، وی پس از پایان این دوره‌ی تحصیلی و کسب مدرک، به صورت آزاد و فری‌لنسری در پروژه‌های بلاک‌چینی ایران حضور به عمل آورده است. گرچه به گفته‌ی خانم رهبری تقاضا برای چنین شغل‌هایی در ایران بسیار پایین و فضای کاری آزاد است، اما تعداد انگشت شماری پروژه‌ی سطح بالا وجود دارد که به او در راستای کسب تجربه برای حضور در جوامع بین‌المللی و آینده‌ی شغلی کمک می‌کنند.


سحر رهبری در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:


در پروژه‌های بین‌المللی من می‌دانم که توانایی دریافت دستمزد و حقوق به عنوان رمزارز وجود دارد، و این مهم‌ترین مبحث در این حوزه‌ی کاری می‌باشد. زیرا همانطور که می‌دانید، ما در ایران در یک وضعیت سیاسی و اقتصادی عجیب و بدی قرار داریم. من حتی شخصا نمی‌تواند با شهروندان سایر کشورها معامله‌ی مالی داشته باشم. این درحالیست که می‌توانیم بدون هیچ مانع یا محدودیتی رمزارز ارسال یا دریافت کنیم. این یکی از اصلی‌ترین عوامل انتخاب این حوزه‌ی کاری بود. سحر رهبری


نشانه‌های توقف

آموزش‌هایی که توسط موسسات بین‌المللی همچون آکادمی کانسنسیس ارائه می‌شوند، می‌توانند به شهروندان سراسر جهان در راستای کسب مهارت‌های جدید کمک کرده و همچنین فرصت در اختیار داشتن شانس یک ویزای کاری برای مهاجرت را ارائه کنند. البته این موضوع نمی‌تواند چالش‌های ژئوپلیتیکی موجود را برای شهروندان ایرانی به طور کامل حل کند؛ زیرا شرکت‌هایی آمریکایی و اروپایی به دلیل ترس و نگرانی در رابطه با نقض احتمالی تحریم‌ها، اغلب تمایلی به استخدام اتباع ایرانی و پرداخت دستمزد به آن‌ها ندارند.


با این حال به گفته‌ی ساناز، یکی دیگر از خانم‌هایی ایرانی که توانسته در کلاس‌های آموزش بلاک‌چین شرکت کانسنسیس شرکت کند «بسیاری از موقعیت‌های مطالعاتی و شغلی خارج از ایران، برای شهروندان ایرانی ممنوع اعلام شده است». وی در حال حاضر در رشته‌ی فناوری اطلاعات و مقطع دکترا در دانشگاه اوسلو کشور نروژ تحصیل می‌کند.


به گفته‌ی کوگان برنان(Coogan Brennan) رئیس روابط عمومی آکادمی کانسنسیس، بدون شک شهروندان ایرانی هنگام تلاش برای کسب یک فرصت شغلی بین‌المللی با محدودیت‌ها و موانع بیشتری مواجه هستند. وی همچنین معتقد است که دانشجویان ایرانی به ویژه در کلاس‌های سال گذشته توانسته‌اند بسیار قوی عمل کنند. با این حال به گفته‌ی آقای برنان «به هرحال شما برای کسب یک فرصت شغلی بین‌المللی باید رزومه‌ی قوی داشته باشید، درحالیکه ایرانی بودن به تنهایی می‌تواند معادل یک خراش بسیار عمیق در سابقه و رزومه‌ی شما ظاهر شود».


ماموریت دیپلماتیک

به گفته‌ی کوگان برنان، سال گذشته ۱۰۰ نفر از سراسر جهان توانستند بورسیه‌ی تحصیلی شرکت کانسنسیس را دریافت کرده و در کلاس‌های آموزشی ۲۰۲۰ آن‌ها که از ماه سپتامبر تا پایان ماه دسامبر به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت کنند.


کانسنسیس ConsenSys آموزش بلاک‌چین اتریوم سالیدیتی

این برنامه‌ی آموزش که طی پنج سال گذشته برگزار شده است، امسال توانسته یک بودجه‌ی ۱۰۰ هزار دلاری دریافت کند. آقای برنان توضیح داد که هرکدام از دانشجویان ایرانی برای شرکت در این برنامه ۹۰۰ دلار کمک هزینه و بورسیه دریافت کرده‌اند؛ البته این مبلغ به صورت پول نقد در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است، بلکه آن‌ها می‌توانند به واسطه‌ی این پول که در حساب مجازی آن‌ها واریز شده است، در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین کانسنسیس شرکت کرده و کارت ورود به جلسه دریافت کنند.


کوگان برنان در رابطه با بورسیه‌ی تحصیلی کانسنسیس اعلام نموده که «ما در واقع هیچ پولی به آن‌ها پرداخت نمی‌کنیم، بلکه این یک فرصت است. ما احساس می‌کنیم که این بورسیه بیشتر شبیه یک ماموریت دیپلماتیک است که یک فرصت در اختیار کسانی قرار می‌دهد که به آن نیاز دارند».


علاوه بر این، وی توضیح داد که آکادمی کانسنسیس به کمک یک سازمان بلاک‌چینی در ایران به نام کوین‌ایران( CoinIran ) و خانم دیزی مهران(Thessy Mehrain) افراد منتخب برای حضور در این کلاس‌های آنلاین را انتخاب کرده است. همچنین اعلام شده که در آینده‌ای نزدیک یک انجمن فارسی توسط این شرکت راه‌اندازی خواهد شد تا سایر افراد کنجکاو در ایران بتوانند به عنوان آموزه‌های لازم برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده‌ی اتریوم را کسب کنند.


نظر شما در رابطه با بورسیه‌ی تحصیلی شرکت کانسنسیس و پذیرش ایرانیان در این کلاس‌های آموزشی چیست؟ آیا این کلاس‌های آموزش بلاک‌چین و زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی می‌تواند فرصت‌های مناسب شغلی و بین‌المللی در اختیار ایرانیان قرار دهد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0