بورس۲۴
1402/12/14
10:08
امضای تفاهم نامه همکاری هلدینگ صدر تامین و بانک شهر

در راستای همکاری مشترک بین شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و بانک شهر تفاهم نامه ای در زمینه‌های مورد توافقی طرفین در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی و بانک شهر مشروط به رعایت چارچوب مقررات و ضوابط به شرط مواد و شرایط مندرج در مفاد تفاهم نامه به امضا رسید.

بورس۲۴ : در راستای همکاری مشترک بین شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و بانک شهر تفاهم نامه ای در زمینه‌های مورد توافقی طرفین در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی و بانک شهر مشروط به رعایت چارچوب مقررات و ضوابط به شرط مواد و شرایط مندرج در مفاد تفاهم نامه به امضا رسید.


این تفاهم نامه در محل بانک شهر و با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد دو مجموعه امضاء شد.


امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در این نشست با اشاره به دستاوردهای هلدینگ صدرتامین طی دو سال گذشته و قابلیت‌های همکاری میان هلدینگ و بانک شهر به پروژه های توسعه‌ای اجرا شده در شرکت‌های تابعه اشاره و تشریح کرد: مجموعه صدرتامین که در حوزه معدن و صنایع معدنی نامدار است، خبره‌ترین متخصصین در این زمینه را در اختیار دارد، در حال حاضر نیز مهمترین پروژه در دست اجرای هلدینگ پروژه کارخانه استحصال طلای تفتان است که بزرگترین پروژه طلا در شرق ایران است و ظرف مدت ۲۰ ماه و سرمایه گذاری به ارزش ۵۵ میلیون دلار احداث و هم اکنون راه‌اندازی شده است و برای ظرفیت تولید یک تن طلا در سال آماده شده است که در طرح اولیه سالیانه تولید ۵۰۰ کیلوگرم را خواهیم داشت.


وی با اشاره به پذیرش سهام شرکت پروژه طلای تفتان در فرابورس افزود: منتظر اعلام سازمان بورس برای عرضه اولیه سهام این شرکت هستیم.


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین تشریح کرد پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال از آذرماه سال ۱۴۰۱ در غرب ایران آغاز شده است.


نادری به پروژه استحصال نقره و همچنین پروژه احداث کارخانه پشم شیشه ایران در منطقه اقتصادی شهر شیراز که با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی در حال اجرا است اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد یکی از مواردی که در حوزه معدن مغفول مانده است مبحث زغالسنگ است که با توجه به محدودیت‌های گازی موجود در کشور تلاش کردیم در حرکت ویژه‌ای تولید زغال سنگ حرارتی را در دستور کار خود قرار دهیم و امیدوار هستیم که به زودی با ایجاد یک زنجیره ارزش در شرق ایران تولید گاز سنتزی از زغالسنگ حرارتی را به نتیجه برسانیم، پیش از این صرفا تولیدات شرکت زغالسنگ پروده طبس صرف تامین نیاز مواد اولیه شرکت ذوب اهن اصفهان می شد و این درحالی است که ۳۶ درصد از الکتریسیته جهان از زغال سنگ تامین می‌شود ولی ما با داشتن ۱۴ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی زغال سنگ خود را از این مقوله محروم کرده‌ایم.


در ادامه سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهربا بیان اینکه بانک شهر امروز به عنوان تکیه گاه محکم صنایع بزرگ کشور، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی است، گفت: می توانیم به عنوان شریک تجاری هلدینگ صدرتامین، نقش مهمی در اجرای پروژه های این هلدینگ ایفا کنیم.


وی چابکی و انعطاف پذیری بالای خدمات رسانی به مشتریان را از ویژگی های مهم بانک شهر عنوان کرد و افزود: آماده ایم در چارچوب قوانین و مقررات؛ نیازهای هلدینگ صدرتامین را در حوزه های پولی و مالی برطرف کنیم.


احمدی با اشاره به کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی توسط این بانک، خاطرنشان ساخت: ظرفیت های ارزی بانک شهر می تواند شرایط را برای صادرات محصولات این هلدینگ تسهیل کند.


انتهای خبر

0
0