آکادمی هلاکوئی
1400/10/25
00:30
کمیسیون اروپا، آیوتا را برای توسعه بلاک چین انتخاب می کند!

بنیاد آیوتا(IOTA Foundation) اخیرا به عنوان پیمانکار فاز…

بنیاد آیوتا(IOTA Foundation) اخیرا به عنوان پیمانکار فاز ۲ پیش تدارکات تجاری بلاک چین اتحادیه اروپا انتخاب شد. آنها اکنون نمونه اولیه پیشرفت‌هایی را برای زیرساخت‌های خدمات بلاک چین اروپا (EBSI) توسعه خواهند داد.


رقابت برای اتحادیه اروپا(EU)


این بنیاد، حمایت این کمیسیون را در یک پست وبلاگی در سایت خود، اوایل دیروز اعلام کرد. آنها با چهار پیمانکار منتخب دیگر رقابت خواهند کرد تا بررسی کنند که چگونه EBSI می تواند مقیاس پذیرتر، ایمن تر و کارآمدتر شود.


EBSI مجموعه‌ای از نودها است که از فناوری بلاک چین برای بهبود خدمات فرامرزی در سراسر اروپا استفاده می‌کنند و در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) پس از تشکیل کمیسیون اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، حمایت مالی بلاک چین اروپایی ایجاد شد.


در ماه سپتامبر(شهریور)، IOTA در مرحله ۱ ابتکار بلاک چین اتحادیه اروپا، از بین هفت نفر از سی و پنج متقاضی انتخاب شد.


بنا بر گزارش ها، در فاز ۲A، این بنیاد برای اجرای بهبودهای خود با سافت ویر ای جی (Software AG) همکاری نزدیک خواهد داشت. پس از شش ماه، این کمیسیون نتایج همه پروژه‌های شرکت‌کننده را ارزیابی می‌کند و حداقل سه پروژه را برای فاز ۲B آزمایش میدانی انتخاب می‌کند.


آیوتا، شاردینگ را به عنوان یکی از اجزای اصلی راه حل مقیاس بندی خود برای EBSI نامید. شاردینگ روشی است که توسط آن فقط گروه های خاصی از نود ها، انواع خاصی از تراکنش ها را تایید می کنند و حجم تراکنش را به شدت افزایش می دهد. ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) از این راه حل بلندمدت برای اتریوم(Ethereum) نام برده است، اما معتقد است اجرای آن ممکن است سال ها طول بکشد.


IOTA توضیح داد: «چشم‌انداز ما برای شاردینگ، توسعه یک تنگل تری (Tangle Tree) است، جایی که یک شبکه «ریشه» از طریق یک سری شبکه‌های «شاخه» به تعداد زیادی از شبکه‌های «برگی» متصل می‌شود. شاخه‌های مختلف و فرزندان آن‌ها را می‌توان از نظر جغرافیایی، بر اساس موارد استفاده یا آژانس، تقسیم کرد.»


نوآوری های آیوتا


آیوتا سال گذشته چندین ارتقاء عمده از جمله شبکه آزمایشی و اسمبلی(Assembly)، یک پلتفرم قرارداد هوشمند چند زنجیره ای را برای شبکه خود راه اندازی کرد،. این نوآوری‌ها بخشی از بازگشت بزرگ‌تری هستند که این بنیاد در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که IOTA توسط میلیاردها نفر به عنوان «شبکه پرداخت انسان و ماشین» استفاده می‌شود.


قیمت آیوتا در زمان نگارش این مطلب ۱.۱۱ دلار است که از زمان فروپاشی آن در سال ۲۰۱۸، یک تجدید حیات دوباره را نشان می‌دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0