کوینیت
1399/11/25
18:50
جی‌پی مورگان برای ورود به بازار بیت کوین آماده می‌شود

معاونت بانک آمریکایی جی‌پی مورگان(JP Morgan) در مصاحبه با خبرگزاری سی.ان.بی.سی(CNBC) اظهار داشت که این بانک در صورت وجود تقاضای کافی از سوی مشتریان خود فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها را آغاز خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب در طول ماه‌های اخیر، تغییر رویکرد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران حقوقی نسبت به بیت کوین و دیگر رمزارزها را به شکل مشهودی شاهد هستیم. دنیل پینتو(Daniel Pinto)؛ معاونت و مدیر ارشد عملیات بانک جی‌پی‌مورگان اخیرا تمایل بانک جی‌پی مورگان به حضور در بازار رمزارزها را آشکار ساخته است. در همین راستا بنظر می‌رسد که این بانک بزرگ آمریکایی منتظر نشانه‌هایی است که بزودی ظاهر خواهند شد.

فعالیت جی‌پی مورگان در بازار بیت کوین

دنیل پینتو(Daniel Pinto)؛ معاونت و مدیر ارشد عملیات بانک جی‌پی مورگان(JP Morgan) در گفتگو با سی.ان.بی.سی(CNBC) اظهار داشت که در صورت تداوم گسترش بیت کوین و دیگر رمزارزها این بانک چاره‌ای جز فعالیت در بازار بیت کوین نخواهد داشت.


پینتو در گفتگو با سی.ان.بی.سی افزود:


اگر رمزارزها به یک کلاس دارایی گسترده تبدیل شوند، ما چاره‌ای جز مشارکت در این حوزه نخواهیم داشت. هنوز تقاضای(کافی) از سوی مشتریانمان وجود ندارد، اما من اطمینان دارم که در آینده این اتفاق خواهد افتاد. Daniel Pinto


گزارشگر سی.ان.بی.سی افزود داشت: «از آنجایی که بانک‌ها گمان می‌کنند بیت کوین تنها برای کسب منفعت مالی خرید و فروش می‌شود و کاربرد دیگری ندارد، تعداد کمی از بانک‌ها تاکنون به فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها تمایل نشان داده‌اند. با این وجود، برگزاری نشست سالیانه‌ی «تان‌هال(Town Hall)» بانک جی‌پی مورگان نشان داده است که بازدهی چشمگیر بیت کوین توجه جدی مشتریان این بانک را جلب کرده است.


احتمال استفاده از خدمات صرافی کوین‌بیس

معاونت بانک جی‌پی‌مورگان در رابطه با سازگاری این بانک با قوانین احراز هویت مشتریان اظهار داشت که موسسات و شرکت‌های بزرگی جزء مشتریان این بانک محسوب می‌شوند که فرآیند‌های احراز هویت مشتریان را نیز طی کرده‌اند. با وجود آغاز جریان ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار بیت کوین انتظار می‌رود که تقاضا برای ارائه‌ی خدمات مبتنی بر رمزارزها در بانک جی‌پی مورگان نیز در طول زمان افزایش یابد.



پینتو افزود: «زمانی که بانک جی‌پی مورگان تصمیم به فعالیت در صنعت رمزارزها بگیرد، از صرافی‌هایی استفاده خواهد کرد که در زمان استفاده از خدمات آن‌ها احساس راحتی کند.» وی در همین راستا به نام صرافی کوین‌بیس نیز اشاره کرده است. در نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری اخیر شرکت تسلا بر روی بیت کوین و اتریوم، بانک جی‌پی مورگان نیز به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ این شرکت مالک غیر مستقیم بیت کوین محسوب می‌شود.


با وجود تغییر رویکرد بسیاری از مخالفان بیت کوین، جیمی دیمون(Jamie Dimon)؛ مدیرعامل بانک جی‌پی مورگان در سال ۲۰۲۰ میلادی نشان داد که همچنان رویکرد مخالفت با بیت کوین را در پیش گرفته است.


نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مدیر ارشد عملیات بانک جی‌پی‌مورگان در رابطه با شرایط فعالیت این بانک در بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها چیست؟ آیا بزودی بانک‌های بزرگ آمریکایی خدمات خود را بر مبنای رمزارزها بروزرسانی خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.


انتهای خبر

0
0