بورس پرس
1401/11/02
11:23
آخرین وضعیت مالی و عملیاتی تنها تولیدکننده بتن، تیرچه و زیرمجموعه "سشرق"

آخرین وضعیت تولید و فروش و سود شرکت فرآورده های سیمان شرق تنها تولیدکننده بتن، تیرچه و... . زیرمجموعه سیمان شرق با افزایش ۱۷ ، ۴۵ و ۲۸ درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت فرآورده های سیمان شرق سال ۱۳۵۲ با نام کارخانه بتن سقف و به عنوان یکی از واحدهای داخلی در مجموعه شرکت سیمان شرق، آغاز به فعالیت کرد و سال ۱۳۸۲ به صورت سهامی عام تاسیس شده و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.


"کفرآور" در ابتدا با سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان آغاز و طبق نیاز و با توجه به طرح‌های توسعه و افزایش فعالیت‌ها نسبت به افزایش سرمایه اقدام کرد. لذا در آذر ۱۳۸۳ سرمایه شرکت به ۵ و سپس در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ به ۱۰ و ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت. مرکز اصلی شرکت نیز از تهران به محل کارخانه واقع در مشهد تغییر یافت.


موضوع فعالیت شرکت هم تهیه و تولید انواع فرآورده های بتنی و سیمانی، اکتشاف، استخراج ، بهره برداری و انجام کلیه معاملات بازرگانی که به موضوع شرکت مربوط باشد و نیز مشارکت با شرکت‌های صنعتی و کلیه معادن در حدود موضوع شرکت است .


شرکت فرآورده‌های سیمان شرق در حال حاضر دارای دو واحد فعال تولیدی در مشهد است. واحد اول واقع در کیلومتر ۱۵ جاده مشهد به کلات و در مجاورت شهرک صنعتی بوده و شن و ماسه، بتن آماده، سنگفرش، جدول و انواع بلوکه های ساختمانی تولید می شود. خط تولید شن و ماسه با دارا بودن سیستم شستشوی منحصر به فرد سانتریفیوژی ماسه (دستگاه EvoWash ) که باعث جذب ریزدانه های مفید در ماسه تولیدی و نهایتا افزایش روانی و مقاومت بتن می شود بخشی از مواد اولیه بچینگ ها را تامین می کند.


واحد میثاق هم واقع در کیلومتر ۵.۳ جاده مشهد به قوچان بوده که انواع بتن آماده در عیارها و رده های مقاومتی مختلف و همچنین تیرچه و دال‌های بتنی پیش تنیده تولید می‌شود. خطوط تولید بتن آماده دارای ۵ دستگاه بچینگ و آزمایشگاه مجهز بوده که توانایی تولید و عرضه بیش از هزار متر مکعب بتن با کیفیت در روز را داراست.


این شرکت مالکیت چندین دستگاه تراک میکسر را داشته و دارای انواع پمپ انتقال بتن بوده که موجب حمل سریع تحویل مطمئن محصولات و در نتیجه حفظ کیفیت بتن در ارسال آن به محل پروژه‌ها می شود. ضمنا طرح توسعه ای مبنی بر توسعه ناوگان حمل محصول به نقطه مصرف در دست بررسی و تصویب است که در صورت اجرا، هزینه تمام شده محصول را کاهش و حاشیه سود شرکت افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.


محصولات "کفرآور" شامل انواع بتن آماده معمولی و خودتراکم و آب بند تا رده C۶۰، انواع سنگ فرش های بتنی آجری، قرقره ای و هلالی، انواع تیرچه پیش فشرده، انواع بلوکه دیواری و سقفی، و سبک پرلیتی و گرانولی، انواع جدول ساده و کله قندی، کانال و سکو بوده و در مهمترین پروژه های عمرانی مشهد مانند پروژه های صدر، مرسا، لویزان،گالرین، PB، آلتون، اکسون، آبادگران و مهر ایرانیان به کار رفته است.


شرکت فرآورده های سیمان شرق در سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد سال جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار تن بتن آماده تحویل مشتریان داده و موفق به فروش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. همچنین در سه ماهه منتهی به ۳۱ آبان سال جاری موفق به فروش حدود ۶۶ هزار تن انواع بتن شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد بیشتر است.


فروش "کفرآور" هم در این مدت بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان و سود خالص نیز ۶.۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ و ۲۸ درصد افزایش یافته که نشان از روند رو به رشد شرکت در دوران پس از کرونا دارد. به علاوه با اجرای طرح توسعه ناوگان حمل محصول و رشد فروش و سودآوری، چشم انداز روشنی پیش روی این شرکت قرار دارد.


#سشرق


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0