بورس۲۴
1403/02/24
16:47
چخزر ۹۰ درصد تقسیم سود کرد

بورس ۲۴ - جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با حضور اکثریت سهامداران، برگزار شد. در این مجمع تقسیم سود...

بورس۲۴ - جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد .


اولین کارخانه تولید کننده MDF در ایران


در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: در حال حاضر سرمایه شرکت ۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد، درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ معادل ۵.۷۰۵.۲۱۴ میلیون ریال و سود عملیاتی آن مبلغ۵۶۵.۷۹۷ میلیون ریال بوده و همچنین Eps شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ معادل ۴۴۵.۳۲۷ میلیون ریال بوده است.


مدیرعامل با اشاره به صورت های مالی گفت: شرکت روند قابل چشمگیری را سپری نکرده و نسبت به سال ۱۴۰۱ ،حدود ۳۷ درصد کاهش در محوریت صادرات خود داشته است. با توجه به اینکه درآمد مجموعه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است همچنین پرداخت مالیات برای این مجموعه دوبرابر و مبلغی حدود ۸ میلیارد تومان مشخص شده بود.


وی تهدیدها و فرصت های پیش روی مجموعه را چنین بیان کرد: حضور رقبای جدید داخلی، روند فزاینده قیمت مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و امکان تشدید محدودیت های اقتصادی ناشی از تحریم برای قطعات یدک از تهدیدات پیش روی شرکت


و فرصت ها شامل : استفاده از تسهیلات بانکی ، پایین بودن ظرفیت تولید کشور نسبت به تقاضا ،امکان ورود به صنایع پایین دستی با سرمایه مناسب و سودآوری مناسب و اعمال تعرفه بازرگانی در راستای حمایت از تولیدات داخلی از فرصت های شرکت صنایع چوب خزر کاسپین می باشد.


رئیس مجمع: با توجه به سرمایه گذاری انجام شده مجموعه باید استفاده حداکثری از ماشین آلات را داشته باشد.


رئیس مجمع در ادامه این موضوع هشدار داد: تصمیمات و مطالب مورد نیاز را به موقع و سریعا در سامانه کدال به اشتراک گذاشته تا اطلاعات در وقت مناسبی افشا شوند تا صحت و درستی مطالب به سهامداران اطلاع داده شود.


وی در مورد افزایش سرمایه نیز در پاسخ به سوال سهامداران گفت: در سال گذشته هیچ گونه تصمیمی در خصوص افزایش سرمایه تکلیف نشد و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.


مدیرعامل شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در خصوص نحوه تامین مواد اولیه شرکت صنایع خزر کاسپین خاطر نشان کرد: تامین مواد اولیه بر اساس بهای تمام شده شامل بهای خرید، هزینه حمل و ... قیمت گذاری می گردد. قرارداد های خرید، بر اساس آیین نامه معاملات شرکت از طریق برگزاری مناقصه و با رعایت صرفه و صالح شرکت منعقد می شود و در حال حاضر شرکت از بابت تامین مواد اولیه عمدتا چوب وهیزم مشکل خاصی ندارد.


وی در خصوص چالش های این صنعت اظهار داشت: در فصول فصل سرد سال با توجه به کاهش فعالیت عمرانی و ساخت و ساز ، فروش محصولات تقریبا کاهش پیدا می کند اما تولید محصولات با حداکثر ظرفیت نسبت به میزان تقاضا در انبار ذخیره سازی می شود.


در ادامه مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح های توسعه شرکت مطرح کرد: تولید کفپوش و دیوارپوش های pvc جهت سهولت در واگذاری بلوکی سهام در شرایط رکود اقتصادی، واردات چیپس از روسیه جهت پایداری در سیاست های اقتصادی کشور ،تنوع در تولید انواع اوراق mdf با انواع ضخامت ها در سایزهای مختلف جهت رصد مستمر پرتفوی در جهت صیانت از سرمایه گذاری ها و خرید ماشین های خط سنباده زنی جهت افزایش نقدینگی در هلدینگ و شرکت ها از برنامه های توسعه و راهبردی آتی شرکت صنایع چوب خزر کاسپین است.


در پایان نیز تقسیم سود ۹۰ درصدی که به ازای هر سهم ۲۰۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید .


انتهای خبر

0
0