بورس پرس
1402/12/02
00:00
شناسایی سود ۲۳۰.۸ میلیارد تومانی زیرمجموعه "های وب" با واگذاری زمین

زیرمجموعه شرکت داده گستر عصر نوین پیرو واگذاری ۵۲ درصد از مساحت زمین، ۵۰ درصد مطالبات را دریافت و ۲۳۰.۸ میلیارد تومان سود در دفاتر شناسایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت داده گستر عصر نوین پیرو واگذاری ۵۲ درصد از مساحت زمین سردخانه میدان بهمن متعلق به شرکت فرعی به شهرداری از دریافت نقدی ۵۰ درصد مطالبات و شناسایی ۲۳۰.۸ میلیارد تومان سود در دفاتر زیرمجموعه خبر داد.


بر اساس این گزارش، "های وب" پیرو قرارداد خرید ملک توسط شرکت پارسان لین (شرکت فرعی) در ۱۹ مرداد سال ۱۴۰۰، اعلام کرد: از آنجائی که در زمان خرید ملک موسوم به سردخانه میدان بهمن مجوز کمیسیون ماده ۵ شهرداری اخذ نشده بود، پیگیری ها توسط بانک شهر منجر به رای کمیسیون ماده ۵ در ۱۶ مرداد شد که واگذاری ۵۲ درصد از مساحت زمین به شهرداری و کاهش مساحت عرصه ملک موصوف را در برداشت.


هدف از خرید این ملک ایجاد مرکز داده و پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که با توجه به اینکه ۵۲ درصد از مساحت ملک براساس رای کمیسیون ماده ۵ به شهرداری واگذار شده، دیگر مناسب سرمایه گذاری از نظر شرکت نیست. با توجه به مراتب فوق و توافقات صورت گرفته و براساس واریزی های انجام شده توسط شرکت پارسان لین و با احتساب نرخ شاخص بانک مرکزی تا پایان دی ماه مطالبات شرکت از بانک شهر برابر ۴۲۸.۲ میلیارد تومان تعیین شده که ۵۰ درصد آن به مبلغ ۲۱۴.۱ میلیارد تومان به صورت نقد و مابقی به صورت سپرده بلندمدت یکساله بر مبنای سود مصوب بانک مرکزی با نام شرکت پارسان لین اقدام شود. از بابت اقاله این قرارداد تقریبا ۲۳۰.۸ میلیارد تومان سود در دفاتر شرکت پارسان لین (شرکت فرعی) شناسایی خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0