رمزارز نیوز
1403/01/18
21:00
هاوینگ بیت‌کوین و تاثیرات آن بر قیمت دوج‌کوین و شیبا! هوش مصنوعی چه…

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، هاوینگ آتی بیت کوین (BTC) در کمتر از دو هفته آینده انجام خواهد شد و طی آن، پاداش استخراج بلاک‌ها به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.


در تئوری، هنگامی که نرخ تولید کاهش می‌یابد، در حالی که تقاضا برای دارایی ثابت می‌ماند یا افزایش می‌یابد، قیمت آن دارایی باید افزایش پیدا کند. به همین دلیل، تا کنون سه هاوینگ قبلی بیت کوین به عنوان کاتالیزوری برای قیمت این ارز دیجیتال عمل کرده‌اند. اما نه فقط بیت کوین، بلکه کل بازار کریپتو از این روند پیروی کرده است.


بنابراین، اکنون این سوال مطرح است که آیا هاوینگ بعدی علاوه بر کمک به رشد قیمت خود بیت کوین، به افزایش قیمت دو میم کوین برتر بازار، یعنی دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) نیز کمک خواهد کرد؟


در پاسخ به این سوال، ربات هوش مصنوعی Perplexity می‌گوید:


از آنجایی که شیبا اینو و دوج کوین اغلب در کنار بیت کوین حرکت می‌کنند، به طور بالقوه ممکن است که در نتیجه رویداد هاوینگ بیت کوین، قیمت این میم کوین‌ها هم افزایش یابد.


در مورد دوج کوین، پیش‌بینی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه این میم کوین در طول این چرخه می‌تواند به هدف ۱ دلار برسد، که به معنای افزایش ۵ برابری از موقعیت فعلی آن است.


از سوی دیگر، افزایش نرخ توکن‌سوزی و تعداد رو به رشد معاملات شیباریوم، از جمله تحولات صعودی برای اکوسیستم شیبا اینو هستند. از این رو، پیش‌بینی شده که قیمت شیبا حدود ۴۰ درصد در چند هفته آینده و تا ۳۰۰ درصد در ماه‌های آینده، افزایش یابد.


با این حال، ربات Perplexity هشدار داده که بازار کریپتو کاملا بی‌ثبات است و در این میان، میم کوین‌ها با نوسانات قیمتی قابل‌توجه خود شناخته می‌شوند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران باید هنگام فعالیت در این بازارها محتاطانه عمل کنند.


انتهای خبر

0
0