بورس پرس
1402/11/23
09:25
شرکت فولادی با درج نماد در نوبت عرضه اولیه بورس ایستاد + مشخصات

شرکت ذوب آهن بیستون با سرمایه ۳۷۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، با موافقت هیات پذیرش، سهام شرکت ذوب آهن بیستون از ۲۱ بهمن با نماد "فبیستون" در بخش فلزات اساسی در پلاک ۶۱۳ در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام (برای عرضه اولیه، انتقال به بازارگردان و عرضه پس از عرض اولیه) بایستد.


معرفی شرکت، سرمایه و ترکیب سهامداری


بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت ذوب آهن بیستون ۳ تیر سال ۸۸ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کرمانشاه به ثبت رسید و با بهره‌برداری از بخش ذوب و ریخته‌گری سال ۹۷ شروع به فعالیت و تولید کرد. بخش تولید آهن اسفنجی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسیده و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز تا پایان سال آینده به مدار تولید خواهد پیوست.


این شرکت در مناطق کمتر توسعه یافته استقرار داشته و مشمول معافیت ماده ۱۳۲ مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم است که تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۷ مشمول معافیت‌های مالیاتی خواهد بود.


سرمایه اولیه شرکت با ۵۳۱ نیروی انسانی، ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است.خانواده شکری شامل جهانبخش شکری با ۴۵.۲ درصد، جهانشاه شکری با ۲۵ درصد، جهانسوز شکری با ۱۰ درصد، جهانبین شکری با ۹.۳ درصد، جهانگیر شکری با ۸.۸ درصد، جهاندار شکری با یک درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.


شرکت های رقیب داخلی


تمامی فروش شمش شرکت به شرکت‌های گروه شامل جهان فولاد غرب و سیما فولاد جهان صورت می‌پذیرد و نیمی از تقاضای شرکت‌های همجوار را تامین می‌کند. رقبا در بخش تولید و فروش آهن اسفنجی شامل شرکت های فولاد غدیر نی ریز، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، جهان فولاد سیرجان، پارس فولاد سبزوار، فولاد خوزستان، چادرملو و آهن و فولاد ارفع هستند.


نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها



صورت سود و زیان ۵ سال مالی اخیر



سیاست تقسیم سود


طبق صورتجلسه مجمع سالانه ۳ تیر مقرر شد تقسیم سود بین سهامداران از بابت عملکرد سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد سود خالص معادل ۵۸۳ ریال برای هر سهم صورت پذیرد برای سال‌های مالی جاری تا ۱۴۰۷ تقسیم ۳۰ درصدی سود خالص سال قابل پیش بینی است.


پیش بینی سود هر سهم سه سال آینده



طرح توسعه و برنامه صادراتی


طرح توسعه شرکت شامل احداث نیروگاه برق ۱۲ مگاواتی با استفاده از حرارت خروجی از کوره و انرژی صرف شده در فرایند تولید آهن اسفنجی توسط توربین مستقر در نیروگاه، تولید برق می‌کند. پروژه نیروگاه به دلیل اینکه حرارت خروجی از اگزوز واحد DRI را به ۹۰۰ درجه سانتیگراد می‌رساند توسط داکت‌های مخصوص به نیروگاه انتقال داده و از خروج آن در هوای محیط جلوگیری به عمل آمده و سوخت پاک تولید می‌شود.


علاوه بر بازار داخلی به دلیل نزدیکی کارخانه به کشور عراق و سوریه در صورت مساعد بودن شرایط صادراتی و افزایش ظرفیت در سال‌های آینده به بیش از ظرفیت مورد نیاز گروه شکری، امکان صادرات به این دو کشور وجود دارد. فاصله کرمانشاه تا بغداد ۳۷۸ کیلومتر که نزدیک‌تر از فاصله کرمانشاه تا تهران با ۴۹۱ کیلومتر است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0