آکادمی هلاکوئی
1401/04/30
20:10
پلتفرم های Web۳ یک اتحاد آزاد متاورس را راه اندازی کردند

پلتفرم‌های متاورس و Web۳ مبتنی بر بلاک چین…

پلتفرم‌های متاورس و Web۳ مبتنی بر بلاک چین تصمیم گرفته‌اند تا برای غلبه بر چالش‌های همکاری در این صنعت، یک اتحاد آزاد متاورس برای Web۳ (OMA۳) تشکیل دهند. چهار قاعده اصلی این اتحاد عبارتند از: شفافیت، فراگیر بودن، تمرکززدایی و دموکراتیک شدن.


این سازمان مشترک توسط Alien Worlds ،Animoca Brands ،Dapper Labs ،Space ،Superworld ،The Sandbox (SAND) ،Upland و Voxels تاسیس شد. همانطور که اعلامیه رسمی آنها مشخص می‌کند، راه های غلبه بر چالش های قابلیت همکاری بر روی پیشنهاد استانداردها و تسهیل همکاری بین سهامداران مختلف Web۳ و سایر صنایع متمرکز خواهد شد.


OMA۳ به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) ایجاد خواهد شد تا از سیستم حاکمیتی “شفاف و کاربر محور” اطمینان حاصل کند. این سازمان تلاش های خود را بر روی موضوعات خاص مرتبط با متاورس متمرکز خواهد کرد، مانند استانداردهای توکن های غیرمثلی (NFT)، پروتکل ها، هویت قابل انتقال، پورتال های بین دنیای مجازی، نقشه‌برداری و نمایه‌سازی.


اعضای این اتحاد قصد دارند به انجمن استانداردهای متاورس – مجموعه ای از شرکت های Web۳ که الزامات و پشتیبانی استانداردهای موجود را هماهنگ می‌کنند و استانداردهای مربوط به متاورس را توسعه می‌دهند – که اخیرا راه‌اندازی شده است، بپیوندند.


سباستین بورگت (Sebastian Borget)، یکی از بنیانگذاران Sandbox نمونه ای از یک آواتار دیجیتالی را برای نشان دادن مسائلی که OMA۳ قرار است روی آنها کار کند ساخته است:


«ما می‌خواهیم آواتار شما چیزی بیش از یک نمایش مجازی باشد و همچنین شهرت شما را به همراه داشته باشد زیرا هر کسی می‌تواند ببیند که شما چه NFT هایی را نگه می‌دارید، ایجاد کرده‌اید یا خریداری کرده‌اید. همچنین تاریخچه کامل تراکنش‌ها و پیشرفت/اقدامات شما در طول زمان نیز قابل مشاهده است.»


این اعلامیه وعده داده است که جزئیات بیشتری از طرح کلی OMA۳ را در اجلاس جهانی NFT در لندن در روز جمعه فاش کند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0