رمزارز نیوز
1403/03/01
13:00
جهش اتریوم به سمت ۴ هزار دلاری شدن؛ احتمال تایید ETF اسپات قوت گرفت!

بازار ارزهای دیجیتال شاهد جهش قابل‌توجه قیمت اتریوم (ETH) است. قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این خبر، در محدوده ۳,۶۶۸ دلار معامله می‌شود.

ethereum-eth-price-eyes-4000-as-odds-of-spot-ether-etf-improve

این رشد قیمت همزمان با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) صورت گرفته است.


تحلیلگران بازار پس از فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر ناشران ETFها برای به‌روزرسانی پرونده‌های ۱۹b-۴ خود برای صندوق ETF اسپات اتریوم، احتمال تایید این محصول را از ۲۵ درصد به بیش از ۷۵ درصد افزایش داده‌اند.


انتظار می‌رود اولین تصمیم در مورد صندوق ETF اسپات اتریوم شرکت ون‌اک (VanEck) تا روز پنجشنبه، ۲۳ می اتخاذ شود. هرگونه تحول مثبت در روند تایید این صندوق‌ها، می‌تواند قیمت اتریوم را به سمت ۴,۰۰۰ دلار و بالاتر هدایت کند.


علاوه بر افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به تایید ETF اسپات اتریوم، فعالیت نهنگ‌های این ارز دیجیتال نیز بر افزایش قیمت آن تاثیرگذار بوده است.


نهنگ‌های بازار طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰,۰۰۰ اتریوم به ارزش خیره‌کننده ۳۴۱ میلیون دلار را خریداری کرده‌اند. همچنین، جفت ارز ETH/BTC علی‌رغم افزایش قابل‌توجه بیت‌کوین، رشد شدیدی داشته است.


این موضوع نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران در حال انتقال سرمایه خود از بیت‌کوین به اتریوم هستند.


برای مثال، گزارش‌ها حاکی از آنند که یک سرمایه‌گذار با نام جیمز فیکل (James Fickel) با توجه به افزایش احتمال تایید ETF اتریوم، اقدام به وام گرفتن ۳۵۰ رپد بیت کوین (WBTC) معادل ۲۵ میلیون دلار از پلتفرم آوه (Aave) کرده و آن را برای باز کردن پوزیشن لانگ جفت معاملاتی ETH/BTC به ۶,۹۰۵ اتریوم تبدیل کرده است.


فیکل از زمان راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین در ۱۰ ژانویه، موقعیت لانگ خود برای ETH/BTC را حفظ کرده است.


انتهای خبر

0
0