کوینیت
1399/11/22
00:20
اوراق اتریوم گری‌اسکیل به اجزاء کوچکتری تقسیم خواهد شد

شرکت گری‌اسکیل برای تسهیل مشارکت سرمایه‌گذاران خرد در صندوق اتریوم این شرکت، اوراق گری‌اسکیل اتریوم تراست(Grayscale Ethereum Trust) را به اجزاء کوچکتری تقسیم خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب در نتیجه‌ی بازار صعودی رمزارزها ارزش توکن اتریوم نیز به شدت افزایش یافته است و در نتیجه صندوق اتریوم گری‌اسکیل نیز هم‌اکنون ارزشمند‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد. با این وجود، افزایش قیمت اوراق ممکن است سرمایه‌گذاران خرد را از مشارکت در این حوزه منصرف کند. صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل(Grayscale Investments) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اوراق گری‌اسکیل اتریوم تراست(Grayscale Ethereum Trust) را به اجزاء کوچک‌تری تقسیم خواهد کرد تا سرمایه‌گذاری بر روی این اوراق را برای سرمایه‌گذاران خرد تسهیل نماید.

اوراق اتریوم گری‌اسکیل به اجزاء کوچکتری تقسیم خواهد شد

شرکت گری‌اسکیل در اطلاعیه‌ی اخیر خود اعلام کرد که روز چهاردهم دسامبر اوراق اتریوم خود را به اجزاء کوچکتری تقسیم خواهد کرد. صندوق اتریوم شرکت گری‌اسکیل هم‌اکنون ۱٫۶ میلیارد دلار اتریوم را در اختیار دارد و در نتیجه‌ی اعمال تغییرات به نسبت ۹ به یک تقسیم خواهد شد. تمامی کسانی که هم‌اکنون سهام‌دار اوراق شرکت گری‌اسکیل هستند، پس از اعمال تغییرات ۸ سهم دیگر نیز دریافت خواهند کرد.


تقسیم اوراق کاهش ارزش هر سهم را موجب خواهد شد(یک نهم مقدار پیشین) اما مجموع ارزش اوراق تغییر نخواهد کرد.



اوراق اتریوم شرکت گری‌اسکیل به صندوق قابل معامله در بورس ( ETF ) بیت کوین شباهت دارد. این صندوق که در بازار سهام قابل معامله است، مجموع دارایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را نمایندگی می‌کند. گری‌اسکیل دارایی‌های جمع‌آوری شده را برای سرمایه‌گذاری در بازار اتریوم مورد استفاده قرار می‌دهد. با این وجود، بخشی از ارزش اوراق اتریوم گری‌اسکیل را خدمات ارزش افزوده (کارمزد مدیریت گری‌اسکیل) تشکیل می‌دهد. در همین زمان کارمزد خرید این اوراق از ۶۰ دلار به ۱۰۹ دلار به ازای هر سهم افزایش یافته است.


به‌نظر می‌رسد که دو دلیل برای افزایش کامزد اوراق وجود دارد:


قیمت اتریوم از ۳۴۰ دلار در آغاز اکتبر به محدوده‌ی ۶۰۰ دلار رسیده است و در نتیجه دارایی اتریوم بخش بیشتری از هر سهم اوراق اتریوم تراست را(نسبت به کارمزد) تشکیل می‌دهد. شرکت گری‌اسکیل نیز در سال جاری حجم بزرگی از توکن‌های اتر را خریداری کرده است و در نتیجه نسبت دارایی اتر به ازای هر سهم نیز افزایش یافته است.

تسهیل مشارکت سرمایه‌گذاران خرد

بنابراین، درصورت تداوم افزایش قیمت توکن‌های اتر، ماهی‌های کوچکتر(اشاره به سرمایه‌گذاران خرد) ممکن است به دلیل افزایش قیمت هر سهم گری‌اسکیل اتریوم تراست، توانایی سرمایه‌گذاری در این اوراق را از دست بدهند.


توییت

تسهیل مشارکت سرمایه‌گذاران خرد دلیل اصلی تقسیم اوراق اتریوم محسوب می‌گردد. افزایش ارزش اوراق گری‌اسکیل به ۱۰ برابر سطح کمینه‌ی قیمت این دارایی در سال ۲۰۲۰، نشان می‌دهد که بازار صعودی این دارایی در سال ۲۰۲۱ نیز استمرار خواهد یافت. اوراق شرکت گری‌اسکیل در گذشته نیز تقسیم شده است، در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ و زمانی که بیت کوین بازار نزولی خود را تجربه کرده است، شرکت گری‌اسکیل اوراق بیت کوین خود را به نسبت ۹۱ به ۱ تقسیم کرده است؛ یعنی سرمایه‌گذاران ۹۰ سهم اضافی دریافت کرده‌اند. در همین زمان ارزش دارایی‌های صندوق بیت کوین گری‌اسکیل ۳٫۱۹ میلیارد دلار برآورد شده است اما هم‌اکنون گری اسکیل به ارزش ۱۲٫۸ میلیارد دلار بیت کوین را در اختیار دارد.


نظر شما نسبت به تقسیم اوراق اتریوم تراست شرکت گری‌اسکیل چیست؟ با توجه به این واقعیت که بخش بزرگی از ارزش اوراق گری‌اسکیل اتریوم تراست به خدمات ارزش افزوده اختصاص دارد، آیا سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها به کمک این اوراق منطقی به‌نظر می‌رسد؟ آیا تقسیم اوراق اتریوم گری‌اسکیل مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران خرد را به همراه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.


انتهای خبر

0
0