رمزارز نیوز
1402/12/19
15:05
شیبا در جایگاه ۱۱ بازار نشست! آیا امسال شیبا از دوج کوین پیشی می‌گیرد؟

همزمان با رالی بیت کوین، میم کوین‌ها نیز در هفته‌های اخیر افزایش قیمت فوق‌العاده‌ای داشتند. شیبا اینو (SHIB) در هفته گذشته حدود ۶۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.


در هفته گذشته ارزش بازار شیبا با ۷۵ درصد افزایش به محدوده ۲۱ میلیارد دلار رسیده و ارزش دوج کوین (DOGE)، اولین و بزرگ‌ترین میم کوین بازار، تنها با ۲۰ درصد افزایش، حدود ۲۴ میلیارد دلار است.


ارز دیجیتال شیبا اینو اکنون در رتبه یازدهم برترین رمزارز از لحاظ ارزش بازار قرار دارد و تنها یک پله از دوج کوین عقب‌تر است. در همین راستا، پس از پرسیدن نظر ChatGPT، نظر هوش مصنوعی Perplexity در رابطه با این دو میم کوین پرسیده شده است.


از نظر Perplexity شیبا با توجه به عوامل زیر قطعا پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ‌ترین میم‌کوین را دارد.


حمایت جامعه: شیبا اینو از یک جامعه قوی و فعال برخوردار است که می‌تواند به رشد آن کمک کند.


احساسات بازار: احساسات مثبت فعالان بازار نسبت به شیبا می‌تواند منجر به افزایش قیمت و محبوبیت بیشتر آن شود.


لیست شدن در صرافی‌های بزرگ: لیست شدن شیبا در صرافی‌های مهم، دسترسی و نقدشوندگی آن را افزایش داده و می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت آن جذب کند.


توسعه و نوآوری: تلاش‌های مداوم جهت نوآوری و توسعه پروژه، مانند پلتفرم شیباریوم، می‌تواند موجب افزایش تقاضا برای شیبا شود.


توکن‌سوزی: مکانیزم سوزاندن توکن شیبا که کل عرضه آن را کاهش می‌دهد، از دیگر عواملی است که به نفع شیبا اینو عمل می‌کند. در مقابل، دوج‌کوین هیچ پلتفرم بزرگی برای تقویت افزایش قیمت خود ندارد، اما از حمایت ایلان ماسک برخوردار است که بارها از این میم کوین تمجید کرده و حتی امکان پرداخت با دوج‌کوین را برای برخی از شرکت‌های خود فراهم آورده است.


همچنین دوج کوین یک میم کوین پیشرو در بازار به شمار می‌رود و مدت‌ها قبل از شیبا یا تازه‌واردانی مانند بونک، پپه و ویف عرضه شده است.


انتهای خبر

0
0