آکادمی هلاکوئی
1401/05/15
12:20
کارشناسان می گویندNFTها روی بلاک چین قرار ندارند

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان فناوری‌های مبتنی…

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین تبلیغ می‌شوند، به گفته دو متخصص، تصورات نادرستی در مورد نحوه ذخیره‌سازی آنها وجود دارد. آنها استدلال کردند که از نظر فنی، این توکن ها در بلاک چین وجود ندارند اما در واقع در جای دیگری ذخیره می شوند.


در مصاحبه ای با کوین تلگراف، جاناتان ویکتور(Jonathan Victor)، مدیر ذخیره سازی Web۳ در آزمایشگاه پروتکل(Protocol) و الکس سالنیکوف(Alex Salnikov)، بنیانگذار رریبل(Rarible)، در مورد ذخیره سازی غیرمتمرکز، آینده فضای NFT و سرمایه گذاری در NFT ها صحبت کردند.


به گفته ویکتور، زنجیره های اصلی از نظر اندازه بسیار محدود هستند و ذخیره داده ها در بلاک چین می تواند بسیار گران باشد. به دلیل حجم بالای دارایی ها، راه حل های ذخیره سازی خارج از زنجیره معرفی شده اند. او گفت که داده های NFT می توانند در هر نقطه از یک نود میزبان یا شبکه های ذخیره سازی غیرمتمرکز زندگی کنند.


سالنیکوف همچنین در مورد این موضوع صحبت کرد و گفت که از آنجایی که NFT ها یک مفهوم جدید هستند، ممکن است تصورات غلط زیادی در مورد نحوه عملکرد ذخیره سازی NFT وجود داشته باشد. او گفت که تراکنش توسط بلاک چین تایید شده است، اما فایل در جای دیگری قرار دارد. او توضیح داد که:


درک این نکته مهم است که NFT موجود در کیف پول کاربر فقط به فایلی اشاره می‌کند که آن را نشان می‌دهد ، خود فایل واقعی که به عنوان ابرداده NFT نیز شناخته می‌شود، معمولا در جای دیگری ذخیره می‌شود.


با وجود این، کارشناسان خاطرنشان کردند که ذخیره سازی برای NFT ها همچنان می تواند غیرمتمرکز در نظر گرفته شود. ویکتور توضیح داد که پروژه NFT.Storage آنها این کار را با استفاده از شبکه های ذخیره سازی غیرمتمرکز مانند فایل کوین(FIL) و سیستم IPFS انجام می دهد. با این کار، آنها می توانند NFT ها را به عنوان یک کالای عمومی، مشابه بایگانی اینترنتی، ذخیره کنند. او گفت که:


“زمانی که به تمرکززدایی فکر می‌کنیم، دوست دارم آن را بر اساس اینکه آیا یک نقطه شکست وجود دارد یا خیر، تعریف کنم. صرفا ذخیره‌سازی داده‌های خارج از زنجیره باعث ایجاد تمرکز نمی‌شود، تا زمانی که این کار را متفکرانه انجام دهیم.”


سالنیکوف همچنین به اشتراک گذاشت که در بازار NFT رریبل، NFT ها را با استفاده از IPFS ذخیره می کردند. با این حال، برای افزایش بیشتر یکپارچگی داده ها، بنیانگذار رریبل گفت که آنها با NFT.Storage یکپارچه شده اند، که هر دو ذخیره سازی را در فایل کوین و IPFS پیاده سازی می کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0