بورس۲۴
1400/04/06
20:30
تضمین نقد شوندگی «سیناد» به کمک دو بازارگردان

ویژگی های مهم صندوق سیناد صبح امروز نشست خبری یک دیدار یک عرضه برای پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری سپهر سودمند سینا، برگزار شد. مدیر عامل شرکت سبدگردان سینا در این نشست با اشاره به اینکه پرداخت سود صندوق سیناد به صورت ماهیانه است، افزود...

بورس۲۴ : مدیر عامل شرکت سبدگردان سینا با اشاره به اینکه پرداخت سود صندوق سیناد به صورت ماهیانه است، افزود: موضوع فعالیت صندوق با توجه به اینکه درآمد ثابت و قابل معامله است، شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ازجمله اوراق با بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی، سهام و حق تقدم و گواهی سپرده کالایی است.


وحید پا افشار مدیرعامل شرکت سبدگردان سینا صبح امروز در نشست خبری یک دیدار یک عرضه برای پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری سپهر سودمند سینا با اشاره به اینکه سیناد صندوق با درآمد ثابت و قابل معامله است، گفت: پذیره‌نویسی صندوق از دیروز ۵ تیرماه آغازشده و ۱۰ روز کاری ادامه خواهد داشت.


به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، وی با اشاره به اینکه این صندوق با نماد سیناد در بازار فرابورس قابل معامله است، گفت: تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی می‌توانند به‌صورت نامحدود اقدام به خرید واحدهای این صندوق کنند.


مدیرعامل سبدگردان سینا مدت فعالیت صندوق را از زمان دریافت مجوز نامحدود اعلام کرد و گفت: حداقل سرمایه صندوق ۵۰ میلیارد تومان و حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان است.


وی استقبال دیروز بازار از پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و افزود: سقف تعداد واحدهای قابل عرضه صندوق در ۱۰ روز پذیره نویسی ۴۹۵ میلیون واحد و ارزش اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال است.


نحوه پرداخت سود


پاافشار با اشاره به اینکه پرداخت سود صندوق سیناد به‌صورت ماهیانه است، افزود: موضوع فعالیت صندوق با توجه به اینکه درآمد ثابت و قابل معامله است، شامل سرمایه گذاری در اوراق بهادار ازجمله اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی، سهام و حق تقدم و گواهی سپرده کالایی است.


به گفته وی ارکان صندوق سینا سپهر سودمند شامل ارکان اجرایی و نظارتی است به طوری که ارکان اجرایی شامل مدیر صندوق و بازارگردان هستند که مدیر صندوق شرکت سبدگردان سینا و بازارگردان تامین سرمایه دماوند هستند. همچنین ارکان نظارتی متولی و حسابرس را شامل می‌شود که متولی موسسه حسابرسی آزموده کاران و حسابرس موسسه آزمون پرداز است.


مدیرعامل سبدگردان سینا با تاکید بر اینکه شرکت سینا به عنوان مدیر صندوق تلاش می کند تا بازدهی صندوق از ابتدای فعالیت متناسب با میانگین بازدهی صندوق‌های مشابه باشد، گفت: این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می دهیم که بازدهی متناسب با نوع ماهیت صندوق با درآمد ثابت و بر اساس ریسک و بازده به ثبت برسد، همچنین با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول تلاش می‌شود بیشترین بازدهی ممکن شناسایی شود.


به گفته وی با توجه به روند رو به رشد بازار و اقدامات سبدگردان سینا در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی تلاش می‌شود حداقل سود سالانه ۲۰ درصد و مرکب ۲۲ درصد محقق شود.


به گفته پاافشار مبلغ سود بعد از آغاز فعالیت صندوق در دوره‌های زمانی و مقاطع ماهانه در آخرین روز ماه محاسبه و پس از دو روز کاری به‌حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود.


وی همچنین ادامه داد: کارمزد پذیره‌نویسی صندوق بر عهده مدیر صندوق است و سرمایه‌گذاران در پذیره‌نویسی کارمزد پرداخت نمی‌کنند.


ویژگی های مهم صندوق سیناد


مدیرعامل سبدگردان سینا با تاکید بر نقدشوندگی بالای این صندوق اظهار داشت: تلاش می‌شود بازارگردانی فعالی انجام شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند هر زمان که اراده کردند واحدها را به وجه نقد تبدیل کنند و صندوق نقدشوندگی مناسبی داشته باشد.


به گفته وی پس از پذیره‌نویسی صندوق، نماد برای مدتی متوقف خواهد شد تا فرایند قانونی طبق دستورالعمل‌های سازمان بورس انجام و مجوز فعالیت صادر شود، پس‌ازآن پرتفوی سرمایه‌گذاری فعال شده و بر اساس ابلاغیه‌های سازمان بورس مبنی بر نصاب سرمایه‌گذاری برای صندوق‌های با درآمد ثابت، فعالیت این صندوق آغاز خواهد شد.


پاافشار با اشاره به اینکه در این مسیر ریسک‌هایی وجود دارد، افزود: شرکت سبدگردان سینا با عنوان مدیر صندوق در تلاش است این ریسک‌ها را به حداقل برساند، البته صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ریسک پایینی دارند، اما یکی از ریسک‌های این صندوق‌ها موضوع نقدشوندگی است که تلاش می‌شود از طریق بازارگردان این موضوع برطرف شود.


وی ریسک بعدی را نوسانات NAV دانست و افزود: با توجه به اینکه در طول دوره فعالیت صندوق، ممکن است سبد دارایی دچار نوسانات مقطعی شود با ایجاد بازارگردانی فعال از طریق دو صندوق، منافع سرمایه‌گذاران را حفظ خواهیم کرد.


به گفته وی در حال حاضر صندوق بازارگردانی امید سینا در حال ثبت نزد اداره ثبت شرکت‌ها است که پس‌ازآن با دریافت مجوز، شروع به کار خواهد کرد، قرار است این شرکت در کنار تامین سرمایه دماوند بازارگردانی صندوق را بر عهده بگیرد تا نقدشوندگی «سیناد» توسط این دو صندوق تضمین شود.


انتهای خبر

0
0