بتاسهم
1401/03/11
13:48
مجمع #غگلستا 📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پگاه گلستان به حضور بیش از 74 درصدی سهامداران در حال برگزاری است. ✅ شرکت با 59درصد ظ...

مجمع


#غگلستا



📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پگاه گلستان به حضور بیش از ۷۴ درصدی سهامداران در حال برگزاری است.



✅ شرکت با ۵۹درصد ظرفیت در حال فعالیت است. شرکت پگاه گلستان ۱۴۳ محصول تولیدی دارد که سبد محصولات تولیدی از تنوع خوبی برخوردار است و بابت این مورد توانسته سود سازی نسبتا مناسبی داشته باشد.



✅ شرکت در مجموع ۶۱۶ میلیارد تومان فروش ریالی و ۲۹۰۸۵ تن فروش مقداری داشته است که از این فروش، ۴۸۳ میلیارد تومان و ۲۳۵۴۲ تن به صورت داخلی و فروش صادراتی ۵۵۴۳ تن بوده است. صادرات از لحاظ مبلغی۷۳ درصد رشد و از لحاظ تناژ ۲۳ درصد رشد به نسبت سال گذشته داشته است. توقع مجمع این است که امسال شرکت پگاه گلستان حداقل ۷۵۰۰ تن سالیانه و به صورت ماهیانه ۶۲۵ تن فروش صادراتی داشته باشد.



✅ سود خالص شرکت ۳۶ میلیارد تومان بوده است. عمده مطالبات این شرکت از شرکت پخش سراسری پگاه به مبلغ ۵۶ میلیارد تومان است. دوره وصول مطالبات از شرکت پخش سراسری نیزکاهش پیدا کرده است.



✅ اولویت شرکت راه اندازی کشت و صنعت پگاه گلستان می باشد و شرکت برنامه دارد که ۱۰۰درصد شیر استان را جذب کند. همچنین برای افزایش دریافت شیر برنامه دارد که در مجموعه پگاه گیلان سرمایه گذاری برای خرید دام انجام دهد. مجمع تکلیف کرد که شرکت در رابطه با برنامه عملیاتی جذب شیرخام استان و استان های همجوار و همچنین سرمایه گذاری در پگاه گیلان تا آخر ماه گزارش ارائه کند.



✅ پنیر و شیر دو محصول مهم شرکت هستند. ۱۹ درصداز مقدار فروش پنیر بوده که ۲۸ درصد سود خالص را تشکیل داده است. همچنین شیر ۳۲ درصد از مقدار فروش و ۱۷ درصد از سود را پوشش داده است.



✅ میانگین حاشیه سود شرکت صنایع شیر ایران و توابع ۴درصد است در حالی که شرکت پگاه گلستان توانسته حاشیه سود ۵درصدی داشته باشد.



انتهای خبر

0
0