رمزارز نیوز
1403/07/29
09:42
بیت‌کوین ۱ تریلیون دلار از اتریوم جلو افتاد! شروع یک صعود بی‌سابقه برای BTC؟

ارزش بازار بیت‌کوین (BTC) پس از صعود اخیر قیمت آن به بالای ۶۸ هزار دلار، به ۱.۳۵ تریلیون دلار رسیده که بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش بازار اتریوم (ETH) بیشتر است. افزایش حدودا ۹…

ارزش بازار بیت‌کوین (BTC) پس از صعود اخیر قیمت آن به بالای ۶۸ هزار دلار، به ۱.۳۵ تریلیون دلار رسیده که بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش بازار اتریوم (ETH) بیشتر است.

bitcoin-ethereum-crypto-market-capitalization-68k-price

افزایش حدودا ۹ درصدی ارزش بازار بیت‌کوین از تاریخ ۱۲ اکتبر موجب شده تحلیلگران پیش‌بینی کنند که این ارز دیجیتال همچنان پتانسیل رشد بیشتری دارد.


در همین راستا، جیمز چک، تحلیلگر ارشد شرکت گلس‌نود (Glassnode)، در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرده که اختلاف ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم اکنون به بیش از ۱ تریلیون دلار رسیده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. در حال حاضر، ارزش بازار اتریوم ۳۱۸.۳۲ میلیارد دلار است.


بر اساس داده‌های تریدینگ‌ویو (TradingView)، قیمت بیت‌کوین برای نخستین بار از تاریخ ۲۸ جولای به بالاتر از ۶۷ هزار دلار رسیده که در آن زمان، ارزش بازار آن ۱.۳۴ تریلیون دلار بود. در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۶۸۱۸۳ دلار معامله می‌شود.


در تاریخ ۲۱ می، بیت‌کوین به بالاترین ارزش بازار خود، یعنی ۱.۴۱ تریلیون دلار دست یافت. در حال حاضر، بیت‌کوین در رتبه دهم برترین دارایی‌های جهان از نظر ارزش بازار قرار دارد و سهام متا پلتفرمز (Meta Platforms) با ارزش بازار ۱.۴۵ تریلیون دلار، بالاتر از آن قرار گرفته است.

bitcoin-ethereum-crypto-market-capitalization-68k-price

در این فهرست، طلا همچنان با ارزش بازار ۱۸.۳۸ تریلیون دلار در صدر قرار دارد.


فرد کروگر، یکی از حامیان بیت‌کوین و برخی دیگر از کارشناسان، پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش بازار بیت‌کوین تا سال ۲۰۴۰ به ۱۰۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

انتهای خبر

0
0