فارس نیوز
1401/06/07
10:28
فارس من| رفع تعلیق سهام استانی‌ها صورت پذیرد

مخاطبان سامانه فارس من، خواستار رفع تعلیق سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از دو سال گذشته که شرکتهای سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی وارد بورس شدند، به دلیل ضعف در مدیریت این شرکتها،‌نداشتن بازار گردان و کم اطلاعی سهامداران از ارزش ذاتی ایتن سهام تقاضا برای فروش آن رو به رشد و قیمت این سهام رو به کاهش نهاد .


بعید از آن به دلیل ابهام در برگزاری مجمع عمومی این شرکتها، نماد معاملاتی شرکتها بسته شد و اکنون باید آئین نامه معاملات سهام عدالت اصلاح و از نو تدوین شود و تا تصویب آن فعلا نمادها بسته می‌ماند.


در این زمینه یک منبع دولتی به خبرنگار فارس گفت: آئین نامه معاملاتی سهام عدالت در کارگروه سه نفره در حال اصلاح است و بعد از اصلاح آن نمادهای معاملاتی شرکتهای استانی سهام عدالت باز می‌شود و سیاست دولت این است که کم کم خود را از مدیریت سهام عدالت کنار بکشد و خود دارندگان سهام عدالت از بین خود افراد متخصصی را انتخاب کنند که به نمایندگی از آنها در مجامع شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت شرکت کرده و اعمال رای کنند.


مخاطبان فارس من خواسته‌اند: « نماد معاملاتی تعلیق نمادهای استانی سهام عدالت مانند وسخوز، وسهرمز، وساغربی، وسگیلا، وساشرقی و..... را پایان دهید و اگر مشکل از مسئولین این نمادهاست چرا گزارش شفاف ارائه نمی‌دهند. با آنها باید برخورد جدی صورت پذیرد و سهامدار نباید بی‌توجهی عده ای را که سهامدار حتی کوچکترین دسترسی به آنها ندارد را بدهد و ضرر و زیانش را باید از چه کسی مطالبه کند.


سازمان بورس باید بر روی متخلفان بورسی فشاری بیاورد نه اینکه دودش فقط تو چشم سهامدار برود. سهامداران از تعلیق زیاد این نمادها به ستوه آمده و دیگر تحمل تعلیق این نمادها را ندارند. لطفا توپ را به زمین یکدیگر نیندازید وحداقل اطلاع رسانی کنید. و راهکاری برای جبران ضرر و زیان از متخلفین و مسئولین مربوطه ارائه دهید.»


خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در ابعاد دیگر در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.


کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به ۱۰۰۰ امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های متفاوت و مختلفی در این‌باره خواهد داشت.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0