سنا
1400/06/17
13:46
چراغ شاخص سبز شد

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، هفدهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۹۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷۴۸ واحد افزایش، رقم ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۲ هزار و ۱۱۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۶ هزار و ۹۵ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه خودروبا ۱۰۸ هزار و ۳۴۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۷ هزار و ۹۷۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۶۸ هزار و ۳۷۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۵۵ هزار و ۲۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۶۳ هزار و ۴۸۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۸۰۶ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۰۱ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۳۳۰ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۰۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، گروه دارویی برکت با ۲۸۳ واحد، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۲۷۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۷۰ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۲۶۹ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۸۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0