مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه
1402/08/21
10:37
#مجمع #شکام 📌به گزارش آوای‌ آگاه؛ مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با مشارکت بیش از ۵۰درصدی سهامداران برگزار شد. ✅سر...

#مجمع


#شکام



📌به گزارش آوای آگاه؛ مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با مشارکت بیش از ۵۰درصدی سهامداران برگزار شد.



✅سرمایه شرکت از ۴هزار میلیارد ریال به ۷.۷۰۰ میلیارد ریال معادل ۹۲.۵درصد و از محل سود انباشته افزایش یافت.



✅اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و استفاده از معافیت مالیاتی از اهداف این افزایش سرمایه بوده و دوره بازگشت سرمایه ۳.۶ سال است.



✅افزایش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش نرخ تسهیلات بوده است. طولانی شدن زمان دریافت ارز هم یکی دیگر دلایل افزایش هزینه‌ها است.



✅تامین مالی از طریق اوراق را در دست اجرا داریم. پس از طی مراحل و اخذ مجوزها، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.



✅عمده تخصیص ارز شرکت نیما و نیما ۲ است. نرخ فروش ارز محصولات شیمیایی ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان است.



✅پرند دارو پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم بیش از ۱۰۰ میلیارد فروش و ۵۰ میلیارد سود بسازد.



✅طرح‌های توسعه شرکت در شهرک دارویی وضعیت خوبی دارد. با وجود مشکلاتی که در واردات و کاتالیست داریم، به سمت تولید استامینوفن حرکت می‌کنیم. ماه آینده، واحد تصفیه پساب راه‌اندازی می‌شود.



✅عرضه اولیه پرند دارو را هم تا پایان سال شروع می‌کنیم.



✅۱۵۰ تن استامینوفن را به عراق صادر کردیم. از لحاظ کیفیت مشکلی نداریم. ظرفیت متناسب با بازار و امکان افزایش ظرفیت را داریم.



✅۶۰ میلیارد تومان به دلیل افزایش نرخ تسهیلات و صف تخصیص ارز به هزینه‌های شرکت اضافه شده است.



✅استامینوفن اواخر مردادماه افزایش نرخ گرفت.



✅حکیم افزایش تولید و فروش دارد. زمین جدیدی هم به این طرح اضافه می‌شود. به دلیل حذف ارز دارویی نتوانست به سمت اجرایی کردن طرح‌های توسعه‌ای حرکت کند و به سمت تولید محصول نهایی با استفاده از ظرفیت واحدهای دیگر حرکت می‌کند. چهار محصول ما مشمول قیمت‌گذاری دولتی است.



✅شرایط انتقال پول به عراق سخت‌تر شده است. زیرساخت‌هایی را برای حواله و انتقال پول طراحی کردیم و امیدواریم واحد استامینوفن ۲ هم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و ظرفیت تولید به دو برابر افزایش پیدا کند. با افزایش مواد دریافتی از پتروشیمی شازند، تولید اتلین اوکسید افزایش پیدا کرده است و این روند افزایش تولید ادامه دارد.



✅یکی از سندها هنوز منتقل نشده است. قرار بر این است که ظرف یک ماه آینده این موضوع حل شود. شاید تا دو برابر از محل تجدید ارزیابی شرکت بتوانیم افزایش سرمایه بدهیم.


ava.agah.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0