پایگاه خبری انتخاب
1401/03/22
07:55
#صبحانه_خبری، ۲۲ خرداد ۱۴۰۱؛ از شلیک مامور گشت ارشاد به بوکسور سابق تیم ملی به خاطر تذکر بابت حجاب همسرش تا ادعای شناسایی پهپاد‌های انتحاری ایران ت...

#صبحانه_خبری، ۲۲ خرداد ۱۴۰۱؛ از شلیک مامور گشت ارشاد به بوکسور سابق تیم ملی به خاطر تذکر بابت حجاب همسرش تا ادعای شناسایی پهپاد‌های انتحاری ایران توسط اسرائیل




در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




جلسه «فوق العاده» مجمع تشخیص


جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آملی لاریجانی و با حضور رئیس مجلس، نمایندگانی از دولت و مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر و اعضای مجمع برگزار شد. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در ابتدای این جلسه از وضعیت کشور و تلاش های نیروهای مسلح و ارکان گوناگون نظام در برقراری امنیت در داخل و منطقه خلیج فارس گزارشی داد و آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های یونان را مرهون ایستادگی ملت ایران مقابل زیاده خواهی استکبار دانست.




آخرین آمار کرونا در ایران


بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۶ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.




تحویل دومین کشتی نفتکش ایران به ونزوئلا


آیین تحویل دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا برگزار شد. کشتی آفراماکس دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع، ۱۴/۸ متر آبخور، با ۱۵ نات سرعت است که قابلیت حمل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.




شلیک مامور گشت ارشاد به بوکسور سابق تیم ملی به خاطر تذکر بابت حجاب همسرش


رضا مرادخانی بوکسور سابق تیم ملی و ماریا عارفی همسرش به همراه دخترشان از حادثه ای پرده برداشته اند که ۴۰ روز پیش در پارک پردیسان تهران رخ داده. آنها به روزنامه شرق در جریان کشمکش با ماموران گشت ارشاد به خاطر تذکر بابت حجاب یک مامور با سلاح گرم و با شلیک مستقیم آنها را به گلوله بسته. رضا مراد خانی می گوید که در این درگیری در مقابل همسر و کودک ۱۱ ماهه‌اش چند گلوله خورده. زن جوان گفت: «همین که دیدم رضا تیر خورده، من هم خودم را که مامورها من را گرفته بودند، رها کردم و بدوبدو به سمتشان رفتم. دیدم مامور بالای سر رضا رفت و کلت هم دستش بود؛ ناگهان خودم را روی مرد (که روی همسرم روی زمین بود) پرت کردم و او را هل دادم و او هم به زمین خورد. زمین که خورد، دستم را مقابل لوله تفنگش گذاشته بودم. با خودم می‌گفتم اگر به دستم تیر بزند که نمی‌میرم؛ ولی حداقل تیری به سر یا قلب رضا برخورد نکند. تعداد تیرها وقتی زیاد شد، حتی فکر کردم مشقی‌اند؛ ولی مشقی نبودند و تیرها به آسفالت برخورد می‌کردند. سپس همان مردی که لباس شخصی داشت، آمد مرد با لباس نظامی را بلند کرد و رفت؛ اما مگر ول می‌کرد؟ افتاده بود دنبال یک زنی که از صحنه فیلم گرفته بود.»




ادعای شناسایی پهپاد‌های انتحاری ایران توسط سامانه راداری اسرائیل


کانال ۱۲ اسرائیل مدعی شد که «چند ماه پیش زمانی که ایران چند پهپاد انتحاری را به سمت اسرائیل ارسال کرد، سیستم راداری اسرائیل موفق به ارائه هشدار اولیه شد و این پهپاد‌ها بر فراز عراق سرنگون شدند.» این کانال افزود: دولت آمریکا به دنبال ایجاد یک اتحاد امنیتی است که شامل اسرائیل و تعدادی از کشور‌های خلیج فارس، از جمله کشور‌هایی است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند.




رئیسی: ملت ایران، تحریم ها را فرصتی برای پیشرفت کشور قرار داده


سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در در نشست مشترک با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: تحریم‌ها و تهدیدها علیه ملت ایران فراوان بوده ولی ملت ایران این تحریم‌ها را برای خود فرصتی برای پیشرفت کشور قرار داده است.




مقام معظم رهبری: تنها راه پیروزی در برابر آمریکا مقاومت است


مقام معظم رهبری در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کردند: نتیجه‌ای که می‌توان از ایستادگی و موفقیت دو ملت ایران و ونزوئلا گرفت، این است که تنها راه علاج در مقابل فشارها، ایستادگی و مقاومت است ضمن آنکه باید همکاری‌ها و ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیواری ونزوئلا بیش از پیش مستحکم و نزدیک شود.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0