بورس پرس
1401/12/08
00:01
مدیرعامل یکساله ایران خودرو با دستور رئیسی برکنار شد/ معرفی سکاندار جدید

مدیرعامل ایران خودرو بعد از حواشی مربوط به عرضه‌های بدون ضابطه، وجود شائبه در صورت های مالی و انتقاد از قیمت گذاری دستوری با دستور رئیسی برکنار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، آخرین تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت های بورسی حکایت از آن دارد ، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو که از یک سال پیش وارد این شرکت شده بود، برکنار و علیمردان عظیمی عضو هیات مدیره سایپا، سکاندار این خودروساز شده است.


بر اساس این گزارش، برکناری مدیرعامل "خودرو" ناشی از حواشی مربوط به عرضه‌های بدون ضابطه، وجود شائبه در صورت های مالی و انتقاد از قیمت گذاری دستوری و تاکید بر عرضه محصولات در بورس کالا ( که مخالف با نظر وزارت صنعت بود) و با تایید وزیر صنعت و بدون تصمیم هیان مدیره رخ داده است.


عظیمی مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره شرکت هایی مانند فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا و سایپا پرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی و مدیرکل بازرسی گروه سایپا و مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا را در کارنامه کاری دارد.


در این میان برخی اعلام کردند این تصمیم توسط ابراهیم رئیسی و به دلیل دریافت گزارش‌هایی مبنی بر واگذاری رانتی خودرو بوده و به وزیر صنعت و بازرسی ویژه رئیس‌جمهور دستور بررسی داده بود و بعد از محرز شدن تخلف، دستور برکناری خطیبی را صادر کرد!


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0