رمزارز نیوز
1403/01/28
12:00
ریزش شدید بیت کوین تا ۶۲ هزار دلار با وجود احساسات مثبت در بازار! علت چه…

قیمت بیت کوین (BTC) پس از یک صعود امیدوارکننده در روز گذشته، کاهش قابل‌توجهی داشته است. این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته یک افت بیش از ۵ درصدی را تجربه کرده و قیمت آن تا نزدیکی ۶۲ هزار دلار سقوط کرده است.

bitcoin-btc-dip-pre-halving

نوسانات اخیر قیمت بیت کوین ، منجر به لیکویید شدن حجم زیادی از پوزیشن‌ها شده است. تنها در روز گذشته، پوزیشن معاملاتی بیش از ۹۶ هزار معامله‌گر به ارزش حدود ۲۷۶.۱۷ میلیون دلار لیکویید شده است.


بر اساس داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (CoinGlass)، از این رقم، ۲۰۲.۳۵ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های لانگ و ۷۳.۸۲ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است.


علاوه بر این، شاخص ترس و طمع بیت کوین کاهش یافته و از سطح ۷۴ (طمع) به ۶۵ رسیده است.


نوسانات قیمت بیت کوین در روزهای گذشته، ابتدا به تنش‌های ژئوپلیتیکی اخیر در خاورمیانه نسبت داده شد. با این حال، انتشار خبر تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ، روز گذشته موجب بهبود شرایط شد و برای مدت کوتاهی قیمت بیت کوین را به بالای ۶۶ هزار دلار رساند.


نکته جالب توجه این است که این نوسانات در آستانه رویداد هاوینگ بیت کوین در حال رخ دادن است.


یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capital)، به الگویی تاریخی برای حرکت قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ اشاره کرده است. طی این الگو قیمت با یک اصلاح برای صعود پس از هاوینگ آماده می‌شود.

bitcoin-btc-dip-pre-halving

در این میان، به نظر می‌رسد که افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده نیز به افزایش فشار فروش در بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، کمک کرده است.


در حال حاضر، قیمت بیت کوین برای صعود، با مقاومت‌های ۷۱۸۰۰ دلار و ۶۳۷۰۰ دلار روبرو است که اخبار مثبت و کاتالیزورهایی نظیر تایید صندوق‌های ETF در هنگ کنگ و هاوینگ آتی می‌تواند به شکسته شدن آن‌ها کمک کند.


انتهای خبر

0
0