سنا
1401/06/29
11:55
محدود شدن تقاضای سوخت در پی افزایش نرخ بهره

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز سه‌شنبه، پس از افزایش در جلسه قبل، تغییر چندانی نداشت. این درحالی است که نگرانی‌ها مبنی محدود شدن رشد اقتصادی در پی افزایش نرخ بهره در ایالات متحده به منظور مهار تورم، تقاضا برای سوخت را محدود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۷ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۹۱ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.


معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۸۵.۵۹ دلار در هر بشکه رسید که ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت.


این در حالی است که دلار در برابر ارزهای اصلی که در روز گذشته، دوشنبه، در آستانه نشست‌های بانک مرکزی این هفته به رهبری فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با تورم افزایش یافتند، تقویت شده و فدرال رزرو، نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش می‌دهد. دلار قوی‌تر، کالاهای دلاری را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.


ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA با بیان اینکه قیمت نفت به دلیل ترس از انقباض تهاجمی بانک مرکزی تحت فشار است، این اقدام سبب افزایش نگرانی‌ها نسبت به تضعیف سریع اقتصاد جهانی شده، نوشت: اقتصاد جهانی در حال کند شدن است و این برای چشم انداز تقاضای نفت نگران کننده بوده است.


نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته حدود ۲ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۶ سپتامبر افزایش یافته است.


وزارت انرژی ایالات متحده تا ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت را برای تحویل در ماه نوامبر به فروش خواهد رساند و زمان برنامه فروش ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر را برای کاهش قیمت سوخت تمدید می‌کند.


یک سند داخلی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه، موسوم به اوپک پلاس، نشان داد که این گروه در ماه اوت به میزان ۳.۵۸۳ میلیون بشکه در روز از هدف تولید نفت خود کوتاهی کرده است. در ماه جولای، اوپک پلاس به میزان ۲.۸۹۲ میلیون بشکه در روز به هدف خود نرسید.


تحلیلگران ANZ Research به لغو قرنطینه در شهرهای چنگدو و دالیان چین در روز دوشنبه به عنوان یک جرقه بالقوه برای بهبود قوی‌تر رشد تقاضای نفت در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان اشاره کردند.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، ۲۰ سپتامبر، در ساعت ۱۰:۲۶ به وقت تهران، با افزایش ۰.۱۰ درصدی در هر بشکه، ۹۲.۱۲ دلار معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۰۳ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۵ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۱۵ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۶۸۰ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.


نقره نیز با افزایش ۰.۶۳درصدی، ۱۹ هزار و ۴۸ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0