بورس پرس
1400/06/28
00:00
مشخصات کلی شرکت ۹۰ میلیارد تومانی و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان با سرمایه ۹۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۷ شهریور با نماد "زفجر" در گروه زراعت و خدمات وابسته به عنوان صد و پنجاه و هفتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام قرار بگیرد. همچنین تعهد عرضه پنج درصد دیگر ظرف مدت سه ماه پس از عرضه اولیه از سهامداران عمده اخذ شده است.


معرفی شرکت


طبق بررسی های بورس پرس، شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان قبل از تاریخ تشکیل بصورت موسسه تحت پوشش اداره کل بنیاد مستضعفان و جانبازان استان اصفهان وقت اداره می شد و طبق بخشنامه ریاست وقت بنیاد، موسسه در سال ۷۳ منحل شد و ۲۶ اسفند سال ۷۲ در دفتر ثبت اسناد و املاک اصفهان شهرستان اردستان تحت نام شرکت کشاورزی فجر اردستان به ثبت رسید و سپس ۱۵ شهریور سال ۷۳ نام شرکت به کشاورزی فجر اصفهان تغییر یافت. شرکت در حال حاضر جزو شرکت های فرعی گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس است و واحد تجاری نهایی بنیاد مستضعفان محسوب می شود.


مرکز فعالیت در کیلومتر ۱۵ جاده قدیم نطنز، رحمت آباد و محدوده جغرافیایی فعالیت، مزارع و باغات واحد چهارمیلی در اردستان، واحدهای گاوداری و باغداری در رحمت آباد نطنز، واحد های زراعی و باغی مهیار و نونهالان در شهرضا، واحد بزداری در قلعه گنج کهنوج، واحد پرواربندی ۵ هزار راسی در منطقه تجره اردستان است.


اراضی زیر کشت و میزان برداشت محصول در سطح هکتار


واحد چهار میل: این واحد از ۱۰ مرداد سال ۹۱ در اراضی تحت تصرف به مساحت ۱۹۸۷ هکتار جهت تولید پسته، گندم، جو، انار، یونجه، نهال و ... فعالیت می کند. این واحد دارای ۱۸۵ هکتار باغ پسته مثمر با تولید حدود ۱۰۰ تن پسته خشک در سال، ۱۵۰ هکتار باغ پسته جدید و احداث و ۳۲۰ هکتار زراعت یونجه، جو، سورگوم و تریتیکاله است. منابع آب این واحد شامل ۲۴ حلقه چاه عمیق با متوسط دبی ۵۸۲ لیتر در ثانیه با زمان استحصال ۳۰۰۰ ساعت در سال که در مزارع بصورت بارانی از نوع کلاسیک ثابت و متحرک و در باغات از نوع قطره ای و PLV است.


واحد باغداری رحمت آباد: این واحد جهت تولید محصول "به" با تولید حدود ۱۵۰۰ تن در سال دارای پروانه فعالیت از ۲۹ آذر سال ۹۳ است. این واحد دارای دو حلقه چاه عمیق با مجموع دبی ۲۰ لیتر در ثانیه و یک رشته قنات با دبی ۷۳ لیتر در ثانیه به کشت محصولات باغی به مساحت ۳۸۷ هکتار اختصاص دارد.


واحد مهیار و نونهالان شهرضا: واحد مهیار به مساحت ۲۰۸۶ هکتار در دهستان مهیار حدود ۲۰ کیلومتری شهرستان شهرضا واقع شده که با ۱۳ حلقه چاه عمیق تماما برقی به تولید محصولات زراعی اختصاص یافته است. واحد نونهالان نیز در ۸۵ کیلومتری شمال روستای مهیار و اراضی پایکوه کلاه قاضی و در مجاورت ضلع شرقی جاده اصفهان شهرضا واقع شده و مساحت تقریبی آن ۱۰۰ هکتار بوده و دارای دو حلقه چاه عمیق است و در آن به فعالیت‌های زراعی و باغی پرداخته می شود. این واحد متعلق به سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بوده و در اجاره شرکت هستند.


میزان برداشت محصول



واحد گاوداری رحمت آباد: این واحد ۱۶ آبان سال ۹۹ به ظرفیت کل ۴۰ هزار راس دام در مساحت ۴۰ هکتار جهت تولید شیر با تولید ۴۲ هزار تن شیر در سال، انتقال به چرخه تولید ۸۰۰ راس، گوساله ۱۵۰۰ راس، تلیسه ۵۰۰ راس و کود ۶۰ هزار تن در سال تاسیس شد.


واحد قلعه گنج: این واحد ۳۰ دی سال ۹۶ به ظرفیت ۶ هزار راس دام در مساحت ۲۰ هکتار جهت تولید شیر بز در حدود ۱۳۰۰ تن در سال با ۱۶۰۰ راس بزغاله نر، هزار و ۵۰۰ راس بز ماده، کولار و کود فعالیت می کند.


واحد پرواربندی تجره به ظرفیت ۵۰۰۰ راس و ۲۲۰۰ تن گوشت قرمز مشغول به فعالیت است که طی قرارداد ۲۶ تیر سال ۹۹ از سازمان تعاون نیروی انتظامی اجاره شد. این واحد در فاصله یک کیلومتری از روستای حسین آباد اردستان واقع شده که مساحت آن ۸ هکتار با ۱۸ سالن پروار و ۵ انبار سرپوشیده خوراک است. این واحد با ظرفیت هر سالن ۳۰۰ راس گوساله در مجموع توان پروار ۵۰۰۰ راس گوساله را دارد.


سرمایه و ترکیب سهامداران


سرمایه شرکت با ۳۶۸ نیروی انسانی در سال ۹۵ بالغ بر ۷۵.۶ میلیارد تومان بوده که از محل مطالبات سهامداران به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس ۵۱ درصد سهام و بنیاد مستضعفان ۴۹ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند.


برنامه افزایش سرمایه


شرکت برنامه افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از محل مطالبات شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و بنیاد مستضعفان دارد که سرمایه را به ۱۱۴.۱ میلیارد تومان برساند.


میزان تولید رقبا



درآمدهای عملیاتی به سه گروه محصولات دامی، باغی و زراعی طبقه‌بندی می‌شود که عمده فروش شرکت بالغ بر ۶۲ درصد از گروه محصولات دامی است. عمده فروش در محصولات دامی، شیر گاو است و از سال مالی ۹۷ فروش شیر بز هم وارد چرخه فروش شده است.


تهدیدها و فرصت ها و نقاط ضعف و قوت



صورت سود و زیان




برنامه های آتی


بخش دامپروری


- احداث واحد پرورش گوساله نر ( پنج هزار راسی مولد) در واحد چهار میل یا رحمت آباد نطنز


- تجهیز و راه اندازی کارخانه خوراک با ظرفیت تولید ۷ تن کنسانتره


- ارتقاء و بهبود تکنیک تلقیح مصنوعی واحد بز داری


- برنامه صادرات دام و پسته به کشورهای همسایه


- بهبود و ارتقاء زیرساخت ها و تکمیل بهاربند های ناقص دامداری رحمت آباد


- تولید اسپرم از گوساله های نر نژاد گوشتی پس از ارتقاء خلوص ژنتیکی در گله و فروش آن


بخش کشاورزی


- برنامه توسعه باغ پسته در واحد چهار میل با توجه به روند نزولی کمی و کیفی آب و توسعه ۳۰۰ هکتاری طی چند مرحله


- کاهش و کنترل جمعیت نماتد در باغات پسته با استفاده از نتایج به دست آمده طرح های تحقیقاتی


- بازاریابی و فروش گسترده نهال و چشمه پیوندک بل لیبل آبی در سطح کشور و صادرات


- استفاده بهینه از منابع آبی و استفاده از سیستم های نوین آبیاری جهت کاهش هدر رفت آب


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0