آوای آگاه
1402/10/13
16:45
مشارکت "شپدیس" در طرح جدید "کرماشا"

کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه، کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار و در این جلسه مطرح شد:


برنامه شرکت این است که واحد آمونیاک و تحقیقات جانبی تا انتهای ۱۴۰۳ و واحد اوره نیمه اول ۱۴۰۴ به مرحله پیش راه‌اندازی برسد.


یکی از چالش‌های شرکت در سال ۱۴۰۲ مسئله نرخ خوراک بود که پیگیری‌ها و مذاکراتی با مجموعه دولت انجام شد و هنوز به نتیجه مطلوب و منطقی نرسیدیم و همچنان در حال پیگیری هستیم.


نرخ خوراک کرماشا در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال جاری ۷ هزار تومان و در شهریور، مهر، آبان و آذر ۵۶۴۵ تومان بوده است و نرخ سوخت از فروردین تا شهریور ۱۴۰۲، ۴ هزار تومان و در مهر، آبان و آذر ۳۳۸۷ تومان بوده است.


۲۹ درصد از فروش صادراتی ۱۴۰۱ متعلق به بازار عراق بوده و این عدد در ۹ ماهه ۱۴۰۲ به ۳۲ درصد رسیده بنابراین یکی از بازارهای مهم صادراتی ما عراق است و به ترکیه، آفریقا، کویت، ارمنستان و افغانستان هم فروش داریم.


نرخ خرید کیسه دو لایه ۹۱۰۰ تومان است.


برای طرح کریستال و ملامین تامین مالی پایدار را در نظر داشتیم به همین دلیل مذاکرات متعددی با مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام دادیم و نهایتا با شرکت پتروشیمی پردیس مذاکرات را انجام دادیم که هم صنف ما است، موافقت اولیه را اخذ کردیم و به صورت مشارکت این پروژه را شروع می‌کنیم. این پروژه ۶۰ هزار تنی است و ۱۲۷،۱۲۸ میلیون یورو هزینه سرمایه‌گذاری آن است ضمن آنکه دوره ساخت پروژه هم ۳ ساله است.


درخصوص مطالبات از جهاد کشاورزی قرار شد از طریق روش‌های مختلفی مانند؛ پرداخت مالیات، رد دیون اموال دولت و ... مطالبات از دولت را تسویه کنیم.


انتهای خبر

0
0