امواج بورس BourseWaveAnalysis
1400/06/17
00:32
🔴👈👈معرفی کلی #کیمیاتک پیش از عرضه اولیه 🔸👈شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیاتک با سرمایه ثبت شده‌ی ۱۵۰ میلیارد تومانی در حوزه تولید فرآورد...

🔴👈👈معرفی کلی #کیمیاتک پیش از عرضه اولیه



🔸👈شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیاتک با سرمایه ثبت شده‌ی ۱۵۰ میلیارد تومانی در حوزه تولید فرآورده‌های دارویی، بهداشتی و آرایشی بوده و با تولید برند‌های مای فارما، مای، شون، الارو، کالیستا و نئودرم تمامی داروخانه‌های کشور را بازار هدف خود قرار داده است.



🔸👈در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ در حدود ۷۰ درصد از ارزش بازار دارویی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی و در حدود ۳۰ درصد از آن توسط واردکنندگان تامین شده است.



🔸👈این درحالیست که در سال ۹۶ سهم واردات ۳۲ درصد بوده است. سیاستهای سازمان غذا و دارو در جهت افزایش سهم تولید داخل و کاهش وابستگی به داروهای وارداتی میباشد و بر همین اساس واردات داروهای مشابه تولید داخل محدود شده است.



🔸👈سهم عددی واردات در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۸ در حدود ۴ درصد بوده است.



✅سهامداران اصلی کیمیاتک



🔸👈سهامداران اصلی این شرکت گروه صنعتی گلرنگ با ۳۸.۷ درصد، گروه صنعتی پاکشو با ۱۹.۹ درصد، گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش با ۱۷.۱ درصد، کیان الماس مهر با ۱۲.۶ درصد، گروه سرمایه گذاری کوروش ۵.۵ درصد و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع پایدار با ۵ درصد است.



✅بررسی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۹۹



🔸👈کیمیاتک در سال مالی ۹۹ با رشد ۹۲ درصدی نسبت به سال قبل قادر به کسب درآمد عملیاتی ۱۲۶۳ میلیارد تومانی با بهای تمام شده ۶۴۷ میلیارد تومان شده است.



🔸👈سودناخالص و سودعملیاتی شرکت به ترتیب با رشد ۸۷ و ۹۹ درصدی به ۶۱۶ و ۴۳۷ میلیارد تومان رسیده‌اند.



🔸👈شرکت در این سال مالی ۳۶۱ میلیارد تومان سودخالص شناسایی کرده که ۱۴۰ درصد رشد در مقایسه با سال قبل داشته است.



🔸👈با توجه به افزایش سرمایه شرکت از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان سود شناسایی شده به ازای هر سهم به ۲۴۰.۶ تومان رسیده است.



✅بررسی دوره ۳ ماهه منتهى به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰



🔸👈در سه ماهه اول سال مالى جارى نیز درآمد عملیاتى با افزایش ۷۱ درصدى نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است.



🔸👈سودناخالص، سودعملیاتى و سود خالص شرکت در این دوره مالى به ترتیب به ۱۷۰، ۱۰۵ و ۸۶ میلیارد تومان رسیده‌اند که افزایش ۷۳، ۵۹ و ۷۲ درصدی داشته‌اند.



🔸👈سود شناسایی شده به ازای هر سهم با سرمایه جدید نیز ۵۷.۵ تومان بوده است.



🔸👈شرکت در این سه ماه تقریبا مشابه دوره مشابه سال قبل و ۱۲٫۱۰۸٫۸۶۶ تعداد محصول در بازار داخلی و با رشد ۱۲۷ درصدی در بخش صادرات ۲۷۳٫۰۲۳ تعداد محصول به فروش رسانده است./بورس فوری

انتهای خبر

0
0