آکادمی هلاکوئی
1400/09/04
09:20
الروند جزو ۱۰ برنامه برتر دیفای می شود

یک زنجیره جدید بر اساس ارزش کل قفل…

یک زنجیره جدید بر اساس ارزش کل قفل شده (TVL) به ۱۰ رتبه برتر راه پیدا کرده است و رسیدن به این جایگاه تنها یک هفته طول کشیده است.


طبق داده‌های گردآوری‌شده توسط DeFi Llama، الروند، یک پلتفرم قرارداد هوشمند لایه ۱ که از ماشین مجازی مونتاژ وب (WASM) استفاده می‌کند، اکنون دهمین اکوسیستم بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) با ۲.۰۶ میلیارد دلار TVL است.


الروند که در ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) روی شبکه اصلی راه اندازی شد، در جذب توسعه دهندگان کند بوده است اما اکنون به دلیل برنامه استخراج نقدینگی عظیم از صرافی غیرمتمرکز Maiar به سرعت در حال افزایش است.


افزایش ناگهانی زنجیره می‌تواند نشانه‌ای از اهمیت تداوم آن چیزی باشد که آندره کرونژ، بنیانگذار Yearn.Finance، آن را «ملخ نقدینگی» توصیف می‌کند. معامله‌گرانی که از پروژه‌ای به پروژه دیگر می‌روند و راه خود را برای ارتباط با برنامه های تشویقی بزرگ باز می کنند و با وجود تعداد فزاینده‌ای از زنجیره‌ها، برای خرید و سرمایه گذاری تلاش می‌کنند.


در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان)، Maiar یک برنامه ۱.۲۹ میلیارد دلاری استخراج نقدینگی را اعلام کرد که قرار است ۲۸۲ میلیون دلار در ماه اول فعالیت سود توزیع کند.


با این حال، جوایز بر اساس توکن مدیریت MEX Maiar است که قیمت آن از ابتدای برنامه به ۰.۰۰۱۳۴۵ دلار افزایش یافته است. با ۵.۴۴ تریلیون واحد MEX که قرار است در طول یک سال توزیع شود، ارزش این برنامه در حال حاضر ۷.۳۲ میلیارد دلار است، با فرض ثابت ماندن قیمت ها، احتمالا این پلتفرم بزرگترین برنامه استخراج نقدینگی در تاریخ دیفای خواهد بود.


بعلاوه، در مصاحبه ای با CoinDesk، بنیامین مینکو، مدیر عامل شبکه الروند، گفت که ارسال اولیه توکن های MEX به دارندگان رمزارز EGLD، به افزایش استفاده از این رمزارز کمک کرده است.


او گفت: ” ۶۰۰۰۰ کاربر که می‌توانستند MEX را بر اساس دارایی‌های EGLD خود قبل از شروع به کار دریافت کنند، Maiar DEX برای اولین روز تعداد کاربران قابل توجهی داشت که مدام در حال افزایش است.”


شبکه مقیاس‌پذیری اتریوم Arbitrum با ۲.۳۵ میلیارد دلار از الروند در TVL جلوتر است و Waves با ۱.۵ میلیارد دلار در رده یازدهم قرار دارد. شبکه اصلی اتریوم با ۱۷۱.۹ میلیارد دلار پیشتاز تمام زنجیره‌ها است که بیش از نیمی از کل ارزش ۲۶۰ میلیارد دلاری دیفای می باشد که توسط پروتکل‌های مختلف مدیریت می‌شود.


با داغ شدن رقابت بین لایه ۱ برای جذب کاربران و سرمایه، پروژه ها به طور فزاینده ای به برنامه های تشویقی عظیم برای برجسته شدن روی می آورند. هارمونی، فانتوم، آوالانچ و Oasis تعدادی از پیشروان هستند که به این تاکتیک روی آورده اند یا در حال برنامه ریزی هستند، اما تاکنون در حد و اندازه Maiar و الروند نبوده اند.


مینکو گفت که الروند در حال حاضر پل‌های زنجیره‌ای متقاطع به اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، پالیگان، آوالانچ، فانتوم و ترون دارد و در ماه‌های آینده پل‌های عمودی دیفای بیشتری از جمله وام‌دهی و دارایی‌های ترکیبی به الروند خواهند آمد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0