اقتصاد آنلاین
1400/02/22
13:00
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۲اردیبهشت) / توقف ورود حقیقی ها به بازار سهام

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۳درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «فرآورده‌های نفتی» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وتجارت»، «فولاد» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شبندر»، «ذوب» و «فجر» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۹۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی22.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع22.02.1400
انتهای خبر

0
0