بتاسهم
1401/02/26
12:33
قرارداد مهم «شیران» و «شپنا» در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز از برش های نفتی شیران فرآورده های جدید تولید می شود بشکه ای 2000 دلار!! مدیر عامل پالایشگ...

قرارداد مهم «شیران» و «شپنا» در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز


از برش های نفتی شیران فرآورده های جدید تولید می شود


بشکه ای ۲۰۰۰ دلار!!



مدیر عامل پالایشگاه اصفهان در حاشیه برگزاری بیست و ششین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار بورس ۲۴ :



در سال تولید دانش بنیان هستیم ، کار بزرگی که امروز کردیم با تفکر دانش بنیانی انجام شده و موفق شدیم در قراردادی مهم از برگشت ، خوراک lABصنایع شیمیایی ایران ، ۱۰۴ محصولی که دانش بنیان و ارزش آن بشکه ای دو هزار دلار است تولید خواهیم کرد.



بر اساس این قرارداد حدود ۳۵۰ میلیون دلار برای ۲۰ کارخانه به صورت مشترک هزینه می‌شود و در سه فاز محصولات متعددی تولید خواهد شد.



در فاز اول نزدیک ۸ محصول تولید خواهد شد که به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.



زرندی مقدم مدیرعامل شیران در گفت و گو با بورس ۲۴ :



یکی از موضوعاتی که پیگیر بودیم تا در محصولات پایین دست تولیدات lAB و پارافین سرمایه‌گذاری کنیم ، از سال های قبل پیگیری شده، مطالعه کاملی را در محصولات انجام داده ایم.




ما باید کشور را این سمت سوق دهیم تا هر شرکتی که توان مالی دارد در طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری کند. این نگاه را در مجموعه صنایع شیمیایی ایران داشتیم تا بتوانیم محصولات با ارزش افزوده بالاتری داشته باشیم.



ما برخی محصولات نفتی که از پالایشگاه دریافت میکردیم، بخشی را استفاده می‌کردیم و بخشی برش ها به پالایشگاه عودت داده می‌شد.



اما برای سرمایه‌گذاری بیشتر، همان محصولات برگشتی را تبدیل به محصولات با ارزش تر کرده و به بازار های جهانی عرضه کنیم .



این کار یکی از اقدامات مهم برای تولید دانش بنیان در جهت تکمیل زنجیره ارزش است.



اگر بخواهیم سرانه تولید را افزایش دهیم باید به سمت صنایع پاین دست برویم. بورس ۲۴



انتهای خبر

0
0