تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/13
09:02
#خوب_است_بدانیم_که شنبه 13 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 36- 2) ارزش معاملات خرد 3.7همت 3) خالص معاملات کدهای...

#خوب_است_بدانیم_که شنبه ۱۳ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۳۶-



۲) ارزش معاملات خرد ۳.۷همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۸٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: جنگی 💀



۶) آمریکا از اسرائیل بابت بمباران پناهگاه آوارگان فلسطینی در جبالیا توضیح خواست.



۷) اردن اعلام کرد وزیران خارجه کشورهای عربستان سعودی، قطر و مصر روز شنبه به همراه فلسطینی‌ها در امان پایتخت اردن با آنتونی بلینکن دیدار خواهند کرد.



۸) دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان می گوید " در صورتی که انرژی و سوخت تامین شود ماهانه هفت میلیون تن تولید سیمان خواهیم داشت. این میزان از تولید سیمان برای تقاضای عادی و نهضت مسکن ملی کافی است."



۹) قیمت فلز روی در سطح جهانی همچنان بالا است. تعطیلی Nyrstar به دلیل افزایش هزینه ها منجر به کاهش عرضه این فلز و تقویت قیمت آن شده است.



۱۰) در بحبوحه کاهش تقاضای بنزین فصلی آمریکا و تغییر به بنزین ارزان‌تر زمستانی، کرک اسپرد بنزین در ایالات متحده کاهش یافته است.



۱۱) سبدگردان مالی نوشت "شاخص قیمت مواد غذایی(فائو) در اکتبر ۰.۵٪ کاهش یافت و به ۱۲۰.۶ رسید و در نتیجه به روند نزولی خود ادامه داد و کاهش ۱۱٪ سالانه را تجربه نمود."



۱۲) مدیر‌کل سازمان تجارت جهانی(WTO) هشدار داد "چشم‌انداز سال ۲۰۲۴ هنوز نسبتا خوش‌بینانه است و رشد آن در حدود ۳.۳ درصد پیش‌بینی شده است. اگر جهان به دو بلوک تجاری تقسیم شود، تولید ناخالص داخلی جهان در بلندمدت ۵ درصد کاهش خواهد یافت. این یک زیان بزرگ خواهد بود و آن را معادل از دست دادن کل اقتصاد ژاپن دانست."



۱۳) کامولیدی نوشت "موسسات تحقیقاتی مستقل گزارش می‌دهند که مجموع مازاد مس، روی، سرب و نیکل ممکن است در سال آینده از یک میلیون تن فراتر رود."



۱۴) اکثر افراد در آمریکا وام‌های رهنی خود را نرخ بهره کمتر از ۴ درصد دریافت کردند و یکی از دلایل رکود در بازار مسکن آمریکا همین موضوع است. وام گیرندگان حاضر به تغییر ملک خود نیستند و در صورت تغییر باید وام رهنی با بهره بالاتر از ۸ درصد دریافت کنند.



۱۵) مدیرعامل وغدیر می گوید "ساخت واحد ASU پتروشیمی زاگرس افزایش سود سهامداران را تضمین می کند"



۱۶) مدیرعامل فارس می گوید "سومین پروژه، هنگام است که از افتخارات کشور و هلدینگ خلیج فارس است و در سال ۱۴۰۲ به امید خدا به بهره‌برداری می‌رسد و در صدد دعوت از رییس جمهور محترم برای راه اندازی فاز اول هنگام (آمونیاک) هستیم."



۱۷) رویترز اعلام کرد تولید نفت ایران تا ۳.۷ میلیون بشکه در روز بالا رفته که بالاترین رقم از ۲۰۱۸ یعنی زمان آغاز مجدد تحریم‌ها علیه صنعت نفت کشور را نشان می‌دهد.



۱۸) تولید نفت آمریکا در ماه اوت به بالاترین حد خود رسید و از سطح تولید از پیش از دوران همه‌گیری کرونا، فراتر رفت.



۱۹) شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده عدد واقعی ۲۱۷K🔺 *** عدد قبلی ۲۱۰K



۲۰) شاخص NFP ارزیابی ماه اکتبر عدد واقعی ۱۵۰K🔻 *** عدد قبلی ۳۳۶K *** شاخص نرخ بیکاری عدد واقعی ۳.۹٪🔺



۲۱) بارکین عضو فدرال رزرو می گوید "نمی دانم آیا فدرال رزرو به اوج چرخه افزایش نرخ رسیده است یا خیر."



۲۲) پتروتحلیل نوشت "تولیدکننده پی وی سی Kem One در ۳۱ نوامبر اعلام کرد که تولید کلر و سود سوزآور در فرانسه را به حالت تعلیق در می آورد. از آنجایی که شرکت هیچ نشانه ای از بهبود تقاضا در کوتاه مدت نمی بیند، سازنده پی وی سی بخش قابل توجهی از ظرفیت کلر و سود سوزآور خود را در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ متوقف خواهد کرد."

انتهای خبر

0
0