رمزارز نیوز
1400/11/29
17:19
این توکن‌ها کلاهبرداری هستند، فریب نخورید!

همزمان با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، پروژه‌های زیادی سعی در تقلید و جعل برندهای محبوبی همچون تسلا، ژوراسیک پارک، متا و انیموکا… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


مینی تسلا (Mini Tesla) توکن ژوراسیک (Jurassic Token) بازار MetaNFT توکن Animoca Brands Metaverse همزمان با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، پروژه‌های زیادی سعی در تقلید و جعل برندهای محبوبی همچون تسلا، ژوراسیک پارک، متا و انیموکا دارند و در تلاشند تا مردم را برای خرید توکن‌های خود فریب دهند.


ایجاد یک پروژه رمزارزی جدید به طرز خطرناکی آسان است: برای انجام این کار، فرد تنها باید یک پروسه نه‌چندان سخت شامل تولید توکن، انتخاب یک علامت، عرضه آن از طریق وب‌سایت‌هایی همچون کوین مارکت کپ یا کوین گکو و سپس، لیست کردن آن توکن در صرافی‌های غیرمتمرکز یا صرافی‌های متمرکز جدید که تقریبا هر کاری را برای پول انجام می‌دهند، پشت سر بگذارد. به این ترتیب، مهاجمان به سادگی می‌توانند با انتخاب یک برند معروف و شناخته‌شده، کاربران مبتدی در دنیای کریپتو را فریب دهند. ما در ادامه، لیستی از پروژه‌های رمزارزی ارائه کرده‌ایم که هیچ ارتباطی با برند هم‌نام خود ندارند و کلاهبرداری هستند.


مینی تسلا (Mini Tesla)

در وبسایت این پروژه، یک ماشین تسلا مشاهده می‌شود که به بالا و پایین می‌پرد و نشان مینی تسلا را دارد. برند مینی تسلا، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند که توکن آن را از صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) خریداری کنند. با این حال، بسیاری از اعضای جامعه در توییتر، این پروژه را به کلاهبرداری متهم کرده‌اند. علاوه بر این، در حالی که این پروژه قصد دارد شبیه به شرکت اصلی تسلا به نظر برسد، هیچ اطلاعیه رسمی در کانال‌های رسمی تسلا در مورد وابستگی به این پروژه وجود ندارد.


توکن ژوراسیک (Jurassic Token)

بسیاری از افراد با عشق به سری فیلم‌های پارک ژوراسیک و فیلم جدیدتر آن، یعنی دنیای ژوراسیک، بزرگ شده‌اند. با این حال، این دایناسورها زمانی که توسط تیم‌های غیروابسته و با ادعای کسب درآمد سریع استفاده می‌شوند، آنقدر هم خارق‌العاده نیستند. توکن ژوراسیک با وبسایتی پر از دایناسورها و فونت مشابه این فیلم معروف، سعی در جذب کاربران و فریب آنها برای خرید دارایی دیجیتال خود دارد. با این حال، مانند سایر پروژه‌های موجود در این فهرست، هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط این پروژه با مجموعه‌های اصلی پارک ژوراسیک و دنیای ژوراسیک وجود ندارد.


بازار MetaNFT

پروژه تازه راه‌اندازی شده بازار MetaNFT، اولین بار توجه جامعه کریپتو را با ظاهر شدن در لیست برترین سودآوران ۲۴ ساعته در وبسایت کوین مارکت کپ به خود جلب کرد. این پروژه با استفاده از لوگوی علامت بی‌نهایت و وب‌سایتی که برند متا را به تصویر می‌کشد، خود را به عنوان یک بازار بین زنجیره‌ای برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) معرفی می‌کند. با این حال، در مورد این پروژه نیز هیچ اطلاعیه‌ای از سوی پلتفرم‌های رسمی متا منتشر نشده است.


توکن Animoca Brands Metaverse

یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که از نام یک برند معروف برای اهداف کلاهبرداری خود استفاده کرده، یک توکن ERC-۲۰ به نام Animoca Brands Metaverse است که وانمود می‌کند به شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی انیموکا برندز (Animoca Brands) وابسته است. با این حال، شرکت اصلی انیموکا به سرعت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این توکن مبتنی بر اتریوم ندارد.


انتهای خبر

0
0