رمزارز نیوز
1402/12/27
17:30
بررسی داده‌های آنچین: آیا سولانا می‌تواند اتریوم را از سلطنت دیفای خلع…

به گزارش پلتفرم اطلاعاتی دیفای‌لاما (DefiLlama)، سولانا با پیشی گرفتن از اتریوم و دیگر راه‌حل‌های لایه ۲ سازگار با EVM (ماشین مجازی اتریوم) از نظر حجم معاملات ۲۴ ساعته، به یک نقطه عطف قابل‌توجه دست یافته است.


طبق گزارش‌ها، حجم معاملات آن‌چین سولانا به ۳.۶۵۴ میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم برای اتریوم ۲.۳۹۷ میلیارد دلار گزارش شده است. در پی این اتفاق، آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، یکی از بنیانگذاران سولانا، سکوت خود را شکست و موفقیت این پلتفرم را تایید کرد.


با این حال، همزمان با خوشحالی جامعه سولانا، برخی افراد سوالاتی را در مورد سیستم استیکینگ متمرکز سولانا و آسیب‌پذیری‌های احتمالی آن مطرح کرده‌اند. یاکوونکو در پاسخ به این نگرانی‌ها به تفاوت‌های بین کنترل حد نصاب در شبکه سولانا و کنترل چند‌امضایی که در راه‌حل‌های لایه ۲ دیگر وجود دارد، اشاره کرد.


علاوه بر این، بحث‌هایی پیرامون انعطاف‌پذیری این بلاکچین در مواجهه با چالش‌های نظارتی مطرح شد. یاکوونکو به سازگاری سولانا با قوانین اشاره کرد و افزود که تدابیری برای ادامه فعالیت در شرایط چالش‌برانگیز در نظر گرفته شده است.


اظهارات یاکوونکو نشان‌دهنده استحکام و قدرت پلتفرم سولانا و پتانسیل آن برای توسعه بیشتر است. با به چالش کشیده شدن تسلط اتریوم توسط سولانا، چشم‌انداز دیفای در آستانه تغییراتی بزرگ است.


انتهای خبر

0
0