کوینیت
1399/11/23
14:00
رویداد‌های مهم صنعت رمزارز در سال ۲۰۲۱ چه تاثیری بر بازار بیت‌کوین خواهند داشت؟

در این مقاله ۸ مبحث مهم مورد بررسی قرار گرفته که همگی می‌توانند به گسترش چشم‌انداز شما نسبت به وضعیت فعلی و آینده بازار و همچنین تغییرات آتی قیمت بیت کوین کمک کنند


اینکه روند حرکت قیمت بیت کوین در آینده‌ی نزدیک چگونه خواهد بود و این رمزارز با چه تغییراتی روبرو خواهد شد، اکنون سوال بسیاری از کاربران و حتی برخی تحلیلگران است. با این حال عوامل و فاکتورهای مهمی وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان تغییرات آتی بازار این رمزارز را پیش‌بینی کرد. روز جمعه داستانی در رابطه با آرون پرسمن(Aaron Pressman) نویسنده‌ی ارشد مجله‌ی فرچون منتشر شد که در آن وی توانسته‌اند بود با سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین پول‌های خود را سه برابر کرده و پس از مدت کوتاهی با چند اشتباه نیمی از آن را از دست بدهد. شاید بتوان این داستان را یک هشدار برای سرمایه‌گذاران بلند مدت بازار و سرمایه‌گذاران خرد توصیف کرد که به سادگی می‌توانند براساس احساسات در بازار تصمیم‌های عجولانه گرفته و ثروت خود را به باد دهند.


با تمام این تفاسیر، یک سوال همیشگی در تمام بازارهای مالی به ویژه بازار نوسانی رمزارزها وجود دارد، و آن هم این است که روند تغییر قیمت بیت کوین در آینده چگونه خواهد بود؟


پیش‌بینی تغییرات قیمت بیت کوین BTC Bitcoin

پیش‌بینی تغییرات قیمت بیت کوین


آیا امکان پیش‌بینی وجود دارد؟

در ادامه یک پست توییتری قدیمی را مشاهده می‌کنید که یکی از اولین پذیرندگان بیت کوین آن را منتشر کرده و از کار خود بسیار ناراضی است. وی در آن زمان فکر می‌کند که پول خود را صرف خرید یک دارایی بی‌ارزش که بخشی از یک کلاهبرداری اینترنت بسیار واضع بوده، کرده است. البته اگر از افرادی همچون وارن بافت، پیتر شیف و سایر منتقدان بیت کوین در رابطه با این رمزارز سوال بپرسید، آن‌ها باز هم جواب‌هایی از این دست که «بیت کوین کلاهبرداری، بی‌ارزش، نوسانی و غیره است» را در اختیارتان قرار خواهند دارد.


بیت کوین BTC Bitcoin تغییرات قیمت

جوزف بورگ(Joseph Borg) رئیس انجمن اوراق بهادار ایالات متحده در رابطه با رمزارز بیت کوین اعلام نموده که «ما کسانی را دیده‌ایم که برای خرید بیت کوین وام گرفته‌اند، افرادی که به بانک‌ها مراجعه کرده و سهام، اوراق قرضه و سند مسکونی ارائه می‌کنند. بازار رمزارزی چیزی نیست که یک فرد با درآمد ۱۰۰ هزار دلاری در سال، دارای دو فرزند در دانشگاه‌ها و یک وام سنگین، توانایی سرمایه‌گذاری در آن را داشته باشد».


اما بین این دو نوع دیدگاه چه راه ارتباطی می‌تواند وجود داشته باشد؟ آیا روشی برای پیش‌بینی تغییرات آتی این رمزارز وجود دارد؟ جواب واضع است، خیر. بنابراین از هر کسی که به نظر می‌رسد در رابطه با آینده‌ی چنین پدیده‌ی کاملا جدیدی، فوق‌العاده پیچیده و در حال رشد مطمئن است، باید دوری کنید.


با تمام این تفاسیر، شما می‌توانید با ایجاد یک تصویر کلی از برخی نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های موجود که امروز در بازار در حال ارزیابی و تجربه‌ی آن‌ها هستیم، پیش‌بینی نسبتا قابل قبولی برای قیمت‌گذاری BTC در صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز داشته باشید.



سقوط بیت کوین ارزش BTC bitcoin

نقطه نظرهای نزولی و منفی:

کسانی که بیش از حد خرید می‌کنند، برایمان سودآوری به همراه دارند

شاید بتوان کسانی که برای کسب سود و یا از بین بردن ریسک دارایی‌های رمزارز خود را می‌فروشند را بخشید. قیمت بیت کوین طی کم‌تر از یک ماه بالغ بر دو برابر شد و به نقاط رسید که تا پیش از این برای برخی حتی قابل تصور هم نبود. این روند تغییرات در واقع یک مسیر سه ماهه‌ی بسیار پر سروصدا بود. در ماه سپتامبر قیمت بیت کوین از نقطه‌ی ۱۰ هزار دلاری خود یک روند حرکت سهمی‌وار را آغاز کرد و توانست به رکورد قبلی خود در سال ۲۰۱۷، یعنی نقطه‌ی ۲۰ هزار دلاری باز گردد.


گرچه بسیاری از تحلیلگران روند افزایش قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کرده بودند، اما اغلب این تغییرات را بلند مدت تصور کرده و انتظار جهش ناگهانی ارزش این رمزارز را نداشتند. همین موضوع باعث شد تا سطح خرید در بازار بیت کوین سریعا افزایش یافته و در کنار انتشار اخباری همچون خرید رمزارز توسط شرکت‌های بزرگ از جمله مایکرواستراتژی و تسلا، بیت کوین بتواند روند فعلی را تداوم بخشد.



ترس از پرداخت مضاعف مبادله‌گران ترسو را کنار می‌زند

ماه گذشته شایعاتی منتشر شده بود که یک حمله به شبکه‌ی بیت کوین صورت گرفته و طی آن رویداد « پرداخت مضاعف » انجام شده است. این شایعاتی زمانی قوت گرفت که زیرمجموعه‌ی تحقیقاتی صرافی بیت‌مکس( BitMEX Research ) یک تراکنش جایگزین کارمزد(RBF) را بر روی زنجیره‌ی بیت کوین مشاهده کرد.


این درحالیست که تراکنش‌های RBF یک بخش طبیعی از بلاک‌چین بیت کوین به شمار می‌آیند. در واقع، آن‌ها یک ویژگی عمدی از معماری بلاک‌چین هستند. این ویژگی به مبادله‌گر اجازه می‌دهد که یک تراکنش تایید نشده را دوباره و با ثبت کارمزد بیشتر انجام دهد. در این حالت طرف فرستنده‌ی مبادله با افزایش میزان کارمزد ماینرها را فریب می‌دهد تا یک تراکنش قدیمی‌تر در صف انتظار که کارمزد بسیار پایینی برای آن تعیین شده بود را تایید کرده و آن را سریعا در بلاک‌چین وارد کنند.


گوراو آگاروال(Gaurav Agarwal) معمار پلت‌فرم‌های ابری منبع باز که در سانفرانسیسکو فعالیت دارد، اعلام نموده که توسعه‌دهندگان شبکه‌ی بیت کوین مبحث تراکنش‌های RBF را در پیشنهاد بهبود شبکه‌ی ۱۲۵ یا «BIP۱۲۵» ارائه کردند. همچنین ذکر شده که توسعه‌دهندگان پیشنهاد BIP۱۲۵ را در سال ۲۰۱۶ و در بروزرسانی هسته‌ی «Bitcoin Core ۰.۱۲.۰» اجرایی کردند.


تاثیر منفی شایعات

متاسفانه، گسترش شایعات مبنی بر وقوع یک رویداد پرداخت مضاعف در شبکه‌ی بیت کوین باعث ایجاد چرخش قیمت در بازار و آغاز یک روند نزولی شد. مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار رمزارز به واسطه‌ی ترس، عدم قطعیت و تردید به وجود آمده بالغ بر ۸۱ میلیارد دلار سقوط کرد؛ زیرا شبکه‌ی بیت کوین به طور خاصی طراحی شده که در برابر حملات پرداخت مضاعف با استفاده از قوانین و مشوق‌ها فعال شبکه و بدون نیاز به حضور اشخاص شخص ثالث، مقاومت از خود نشان دهد.


سرعت و مقیاس این روند نزولی و کاهش ارزش بازار نشان داد که در حال حاضر چه تعداد سرمایه‌گذار تازه‌وارد در بازار وجود دارد که با کوچک‌ترین شایعه و خبر منفی می‌توانند سریعا سرمایه‌ی خود را از بازار رمزارز خارج کنند.



تهدیدات مربوط به محیط قانون‌گذاری

درحالیکه روند انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده تقریبا به پایان رسیده و وی در حال تعیین مقامات جدید در دولت است، مبحث عدم اطمینان قانونی در بازار رمزارزها مطرح شده است. دولت ترامپ پس از آنکه تا سال ۲۰۱۹ در رابطه با صنعت فناوری‌های مالی یا همان فین‌تک سکوت کرد، سریعا تغییر رویکرد داد و موضع‌گیری‌های خصمانه در رابطه با بیت کوین و سایر رمزارزها در پیش گرفت. در جولای همان سال، رئیس جمهور دونالد ترامپ سکوت خودش در رابطه با صنعت رمزارزها را شکست و اعلام کرد که «یک طرفدار صنعت رمزارز نیست». وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود صراحتا نام بیت کوین و پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک یعنی «لیبرا» را مطرح کرد. وی همچنین توضیح داد که این پروژه‌های رمزارزی غالبا با فعالیت‌های غیرقانونی و تجارت غیرقانونی مواد مخدر مرتبط هستند.


این درحالیست که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در ماه نوامبر خانم جانت یلن(Janet Yellen) را به عنوان رئیس وزارت خزانه‌داری ایالات متحده معرفی کرده است. وی که پیش از این به عنوان رئیس فدرال رزرو فعالیت داشته، یکی از منتقدان سرسخت امور مالی منبع باز و شفاف می‌باشد. ترس کاربران و تحلیلگران حوزه‌ی رمزارز از تشدید قوانین سختگیرانه زمانی افزایش یافت که وی در جلسه‌ی تایید سنا رویکرد دولت ترامپ در رابطه با دارایی‌های رمزارزی را تایید و تکرار نمود. البته وی پس از چند ساعت با انتشار ضمیمه‌ای مکتوب به صحبت‌های خود، رویکرد خودش نسبت به صنعت رمزارزها را کمی ملایم‌تر نشان داد.


تعلیق قوانین

در عین حال، رئیس جمهور بایدن تمامی قوانین جدید و تایید نشده‌ی دولت ترامپ را به حالت تعلیق درآورد تا فرصتی برای بررسی هرچه بیشتر آن‌ها داشته باشد. این قوانین شامل پیشنهادی از طرف مقامات سابق وزارت خزانه‌داری در رابطه با «کیف‌پول‌های رمزارزی خود میزبان» می‌باشد. در این پیشنهاد ذکر شده بود که تمامی پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارز، کیف‌پول‌های نگهداری و ارائه‌دهندگان خدمات مربوط باید اطلاعات مشتریان خود را به صورت کامل در اختیار مقامات دولتی قرار دهند. حال کاربران و طرفداران صنعت رمزارز در انتظار تصمیم‌گیری‌های جو بایدن در رابطه با اینگونه قوانین هستند و بازار هم درگیر عدم اطمینان از قوانین آتی.



بیت کوین یک پناهگاه امن، همبستگی وجود ندارد

شاید بزرگ‌ترین سوالی که در رابطه با تغییرات آتی قیمت بیت کوین وجود دارد، به مبحث همبستگی ارزش این دارایی مربوط باشد. آیا بیت کوین یک دارایی همبسته است، یک دارایی رمزارزی که با سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری از جمله سهام، اوراق قرضه و کالاهای خاص همبستگی ارزش داشته و همراه با آن‌ها تغییر قیمت پیدا می‌کند؟ و یا یک دارایی بدون همبستگی است، که در نتیجه به یک پناهگاه ارزشمند جهت متنوع‌سازی سبد دارایی‌های سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود؟ البته این یکی از نقش‌های طلا در سبد دارایی‌های مدیران ثروت است، زیرا این فلز گران‌بها حکم محافظ در برابر تورم و سرسپردگی بازار سهام را دارد.


در سال ۲۰۱۹ تغییرات بازار بیت کوین با سایر کلاس‌های دارایی موجود همبستگی خاصی از خود نشان نداد. نه مستقیم و نه غیر مستقیم. با این حال در ماه مارس گذشته و همزمان با افت ارزش دارایی‌های مختلف در سراسر جهان، بیت کوین نیز یک روند نزولی را در پیش گرفت و مانند هر دارایی دیگری شاهد سقوط ارزش بود. این تغییرات ناگهانی ضربه‌ی بزرگی به صفت «عدم همبستگی» بیت کوین وارد کرد، شک و تردیدی که حتی تا به امروز پا برجاست.




متوسط ارزش بیت کوین BTC Bitcoin

افزایش ارزش بیت کوین

نقطه نظرهای صعودی و مثبت:

سونامی سرمایه‌گذاری سازمانی در چند ماه اخیر

علی‌رغم رویکرد منفی موارد ذکر شده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری یکی پس از دیگری در حال انتقال ثروت خود به بازار رمزارز هستند. در یک مسابقه‌ی کسب سود، مدیران سرمایه مجبور شدند تا برای فرار از سقوط ارزش سهام و دارایی‌های تحت مدیریت خود چشم‌انداز خود را وسیع‌تر کرده و به چیزی فراتر از سهام و اوراق قرضه باشند. سقوط شدید قیمت‌ها در بازار نزدک(NASDAQ) و عملکرد ضعیف دارایی‌های موجود طی یک سال گذشته، باعث شد تا امید به افزایش درآمد و سرمایه به واسطه‌ی دارایی‌های نوظهور افزایش یابد.


با ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار دارایی‌های رمزارزی تغییرات جالبی در اقتصاد و بازار رمزارزها شکل گرفت. نرخ سود شرکتی(رابطه‌ی بین قیمت سهام و معیارهای اساسی سرمایه مانند سطح درآمد) به اوج رسید. سهام شرکت‌هایی که به بازار رمزارز وارد می‌شوند در بازار منفجر شده و به ارقامی می‌رسد که طی یک دهه‌ی گذشته هرگز شاهد آن‌ها نبوده‌ایم. به عنوان مثال سهام شرکت تسلا در نزدک(NASDAQ:TSLA) به سرعتی خیره‌کننده در حال افزایش است و به ارقامی مانند ۱۶۱۸ رسیده است. این تغییرات مثبت اغلب به دلیل ایجاد احساس مثبت در بازار و احتمال افزایش هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری است.


اوراق بهادار در برابر بیت کوین زانو می‌زند

این درحالیست که طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با بازار سهام، شاخص متوسط P/E(شاخص رشد و خرید) برای سهام S&P ۵۰۰ همواره از نظر تاریخی چیزی بین ۱۳ تا ۱۵ بوده است. به عبارتی این دنیای شجاعانه‌ی ارزیابی دارایی‌ها به طور کامل با مبانی شرکتی متفاوت است و طبق گفته‌ی یکی از تحلیلگران ارشد شرکت یاهو(Yahoo)، شاخص‌هایی همچون P/E حتی دیگر مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.


در همین حین، علی‌رغم اینکه بازدهی اوراق قرضه به واسطه‌ی انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده افزایش یافته و سود قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است، به سختی می‌توان ارقام موجود را با اعداد پیش از سقوط ارزش بازارها مقایسه کرد. به عبارتی گرچه بازار سهام و اوراق قرضه کمی سودآور شده و به وضعیت مناسبی درآمده است، اما در مقایسه با آمار و ارقام سال ۲۰۱۹ و پیش از آن، در وضعیت مناسبی قرار نداریم. به گفته‌ی اوتاویو کاستا(Otavio Costa) تحلیلگر شرکت مدیریت سرمایه‌ی کرسکت(Crescat)، نمودار عملکرد ۵ ساله‌ی اوراق بهادار در زمینه‌ی درآمد ثابت، هم اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.



سلبریتی‌ها و افراد مشهور به صنعت رمزارز وارد می‌شوند

در حال حاضر سرمایه‌گذار تازه‌وارد و چهره‌های جدید صنعت رمزارز و بازار بیت کوین از هر زمان دیگری بیشتر شده است. حجم جستجو برای واژه‌ی «بیت کوین» در موتور گوگل نسبت به سال قبل بالغ بر ۱۰ برابر افزایش یافته است، که نشان از تمایل مردم برای کسب اطلاعات در رابطه با این رمزارز می‌باشد.


البته موجی عظیمی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در حال ورود به صنعت رمزارزها هستند که به نوبه‌ی خود یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود صنعت رمزارز و سطح پذیرش این دارایی‌ها به شمار می‌آیند.


بیت کوین BTC Bitcoin تغییرات قیمت

نمودار سطح جستجوی «بیت کوین» در گوگل کانال‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی در مقیاس گسترده‌ای فعالیت‌های خود را افزایش داده و سیگنال‌های مثبت در رابطه با صنعت رمزارزها منتشر می‌کنند. همین موضوع یکی از اصلی‌ترین عوامل پذیرش صنعت رمزارزها در بین مردم به شمار می‌آید که تا چند سال قبل خبری از آن نبود. به عنوان مثال می‌توان به اخبار مربوط به جی‌کی رولینگ(J. K. Rowling) نویسنده‌ی سری کتاب‌های «هری پاتر» اشاره کرد که از اطرافیان خود خواسته بود تا رمزارز بیت کوین را برای او توضیح دهند. ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل شناخته شده‌ی شرکت تسلا یکی از افرادی بود که با انتشار پست‌های توییتری پی‌درپی سعی داشت در این زمینه به خانم رولینگ کمک کند. اینگونه موارد علاوه بر ایجاد حس امنیت و پذیرش صنعت رمزارزها در میان کاربران، باعث کنجکاوی سایرین و افزایش سطح اطلاعات عموم مردم هم می‌شود.


این لیست همچنان ادامه دارد

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، تنها چند هفته‌ی قبل آقای جاستین رویلند(Justin Roiland) سازنده‌ی سریال ریک اند مورتی، توانست هنر و امور مالی را به شکل بصری با یکدیگر تلفیق کند. وی توانست به واسطه‌ی هنر و اطلاعات حوزه‌ی فناوری‌های مالی خود یک اثر را به قیمت ۱۳۰۰ واحد رمزارز اتریوم در حراجی بفروش برساند. با در نظر گرفتن قیمت فعلی اتریوم، این اثر چیزی حدود ۲۲ میلیون دلار ارزش داشته است.


سلبریتی افراد مشهور بیت کوین BTC Bitcoin

البته آقای رویلند در این زمینه دیر وارد بازی شد؛ زیرا پاریس هیلتون(Paris Hilton) چهره‌ی شناخته شده‌ی آمریکایی در ماه آگوست یک چهره‌ی نقاشی شده از گربه‌ی خود را به قیمت ۱۶ هزار دلار رمزارز اتریوم به حراج گذاشت. آقای اشتون کوچر(Ashton Kutcher) بازیگر و برنامه‌ساز آمریکایی هم اوایل ماه گذشته بود که به صنعت هنرمندان رمزارزی وارد شد و چند محصول را به فروش رساند!


البته این رویکرد هنرمندان ممکن است زیاد تعجب‌آور نباشد. در سال ۲۰۱۱، لینزدی لوهان(Lindsay Dee Lohan) بازیگر آمریکایی با انتشار یک پست توییتری نوشت «اگر فدرال رزرو همچنان روند چاپ پول بدون پشتوانه‌ی خود را ادامه دهد، در آینده‌ای نزدیک دلار ایالات متحده بی‌ارزش خواهد شد». در ماه نوامبر مایسی ویلیامز(Maisie Williams) بازیگر شناخته شده‌ی آمریکایی که در سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones) نقش‌آفرینی کرده است، در پلت‌فرم توییتر از دنبال‌کنندگان خود پرسید که آیا «باید بیت کوین خریداری کرده و به صورت بلند مدت نگهداری کند»؟ افراد تعداد سرشناس و اصطلاحا سلبریتی که به صنعت رمزارزها وارد شده‌اند، روز به روز در حال افزایش است و این شاخص عوامل بر افزایش سطح پذیرش دارایی‌های رمزارزی، نشان دهنده‌ی تمایل مردم برای حضور در این صنعت هم می‌باشد.



توسعه‌ی سطح پولی دلار آمریکا توسط فدرال رزرو

وارن بافت(Warren Buffett) سرمایه‌گذار موفق آمریکایی در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۶ در رابطه با نرخ بهره در آمریکا اعلام کرد که «نرخ بهره مانند جاذبه در نحوه‌ی قیمت‌گذاری عمل می‌کند. اگر نرخ بهره صفر باشد، قیمت‌ها را می‌تواند تقریبا بی‌نهایت در نظر گرفت. اگر نرخ بهره به شدت بالا باشد، این یک جاذبه‌ی عظیم برای ارزش است، چیزی که در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ شاهد آن بودیم و شرکت برکشایر توانست میلیاردها دلار و یورو سرمایه بدست آورد».


بیت کوین BTC Bitcoin تغییرات قیمت

آقای بافت پس از این صحبت‌ها در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که بیت کوین یک مرگ موش است و سرمایه‌گذاری در آن تنها از افراد ابله برمی‌آید. به دلیل این رویکرد آقای بافت وی به یکی از مخالفان سرسخت صنعت رمزارز به ویژه بیت کوین در میان طرفداران رمزارزها تبدیل شد.


البته صحبت‌های وی در رابطه با نقش نرخ بهره و عرضه‌ی پول هنگام ارزشگذاری درست است. این یک نگرانی کلان در جوامع محسوب می‌شود، جایی که سرمایه‌گذاران از ترس کاهش ارزش ثروت و ارز تحت مدیریت خود به دلیل چاپ بی‌دلیل اسکنان توسط بانک‌ها مرکزی، به دارایی‌های امن همچون بیت کوین پناه می‌برند.


دارایی‌های عرضه شده توسط بانک‌های مرکزی از نظر طراحی و زیرساخت دارای تورم هستند. این درحالیست که رمزارز بیت کوین با ذخیره‌ی محدود و سطح عرضه‌ی ثابت که هر چهار سال نصف می‌شود، یک طراحی به شدت مقاوم در برابر تورم دارد. به همین دلیل جای تعجب ندارد که گسترش سطح پولی سال گذشته در راستای کاهش نرخ تورم در جامعه، باعث شد تا بیت کوین در عرض کم‌تر از یک ماه با افزایش قیمت ۲ برابر مواجه شود. به عبارتی، هرچه دلار بیشتری توسط فدرال رزرو چاپ شود، ارزش و قدرت خرید USD کاهش یافته و سرمایه‌گذاران بیشتری به بازار BTC پناه می‌برند.



زیرساخت قوی: هش‌ریت، آدرس‌های جدید و غیره

در اوج حباب بیت کوین سال ۲۰۱۷ که قیمت هر واحد BTC به نزدیکی ۲۰ هزار دلار رسید، پیتر بوکوار(Peter Boockvar) مدیر ارشد شرکت مشاوره‌ی مالی و سرمایه‌گذاری بلیکلی(Bleakley Advisory Group) اعلام کرد که «روند صعودی قیمت بیت کوین براساس هیچ‌چیز نیست». البته منتقدان بیت کوین همواره این رمزارز را «بدون پشتوانه» و «براساس هیچ‌چیز» توصیف می‌کنند، با این حال چنین چیزی صحت ندارد.


ذخایر بیت کوین هالوینگ Halving Bitcoin BTC

این رمزارز براساس اعتماد سرمایه گذاران و حدودا ۱۰ هزار گره ی کامل از سراسر جهان فعالیت دارد، گره هایی که برای امنیت، نگهداری و بروزرسانی یک دفترکل توزیع شده‌ی شفاف و عمومی مملو از حساب‌های مختلف، سخت تلاش می کنند. بیت کوین یک نرم‌افزار است که نقش خدمات را ایفا می‌کند؛ یک سرویس حسابداری دقیق، سریع و کم هزینه که برای هرکسی که یک رایانه و دسترسی به اینترنت داشته باشد، در سراسر جهان مهیا است.


برخی شاید به کاهش قیمت بیت کوین نگاه کنند، اما باید توضیح داد که به طور مثال علی‌رغم کاهش ارزش این رمزارز از ۸ام ژانویه تا ۱۲ام ژانویه، اصول و معیارهای زیرساختی آن همچنان مقاومت و استحکام خود را حفظ کردند. در آن زمان علی‌رغم کاهش ارزش این رمزارز، سختی استخراج شبکه یک رکورد تازه به ثبت رساند.


این درحالیست که طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با شبکه‌ی بیت کوین، تعداد آدرس‌های فعال در این بلاک‌چین در تاریخ ۸ام ژانویه و همزمان با آغاز روند نزولی این بازار، یک رکورد جدید به ثبت رساند. این گزارش در روز جمعه منتشر شد و تنها چند روز بعد یعنی دوشنبه ۱۱ام ژانویه۷ حجم مبادله‌ی بیت کوین در صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز یک رکورد تاریخی جدید به ثبت رساند.


نظر شما در رابطه با مطالب گفته شده چیست؟ آیا این عوامل می‌توانند سهمی در تغییرات آتی قیمت بیت کوین داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

انتهای خبر

0
0