دنیای بورس
1402/08/28
15:23
دستاورد مدیران انقلابی در برج میلاد؛ زیان انباشته نزدیک به شش برابر سرمایه شرکت شد!

اکوایران: شرکت برج میلاد تهران در انتهای سال ۱۴۰۱ زیان انباشته ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به بار آورده است؛ در حالی که سرمایه این شرکت در ترازنامه تنها ۶ میلیارد تومان است. زیان انباشته ابتدای دوره سال گذشته برج میلاد تهران تا ۶۰ میلیارد تومان رسیده بود.

به گزارش اکوایران، صورت‌های مالی شرکت برج میلاد تهران امروز در سامانه کدال منتشر شد. این صورت‌های مالی تنها نشان دهنده فعالیت برج اصلی پایتخت با قابلیت‌های خاص و ویژه سود‌آوری در یکی از کمترین سطوح سودسازی بود. برج میلاد تهران با وجود امکانات توریستی و گردشگری در کنار سالن‌های همایش و رستوران‌ها و مراکز خرید حتی در سال ۱۴۰۰ با زیان خالص ۵۶ میلیارد تومانی مواجه بوده است.



صورت‌های سود و زیانی برج میلاد تهران نشان می‌دهد که این مجموعه حداقل در شش سال اخیر رنگ سود انباشته را به خود ندیده و به صورت متداوم درگیر زیان انباشته بوده است. سود خالص برج میلاد تا قبل از سال ۱۴۰۰ معمولا کمتر از ۲ میلیارد تومان بوده و حتی درآمدزایی این مجموعه در سال ۹۷ تنها ۱۲ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.


اما از سال ۱۴۰۰ و با تغییر مدیریت شهری تهران؛ عملکرد مالی برج میلاد نه تنها بهبود نیافت؛ بلکه با وجود رشد درآمدزایی این مجموعه با تغییر رویه مالی میان برج میلاد و شهرداری تهران، بهای تمام شده درآمدها رشد بیشتری داشت و موجب زیان ناخالص ۳۹ میلیارد تومانی و زیان خالص ۵۶ میلیارد تومانی شد. با این تفاصیل زیان انباشته برج میلاد در سال ۱۴۰۰ تا ۶۰ میلیارد تومان پیش رفت.


تحلیل بنیادی سهام وخاور/ بهبود ۸۶ درصدی سودآوری بانک خاورمیانه در تابستان

سال گذشته نیز برج میلاد تهران توانست با ۱۹۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی سود ناخالص ۵۱ میلیارد تومانی و سود خالص ۳۱ میلیارد تومانی خلق کند تا زیان انباشته این برج به ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

انتهای خبر

0
0