بورس پرس
1401/01/24
00:00
"تپسی" تا پایان اردیبهشت عرضه اولیه می شود/ برنامه افزایش سرمایه و ۳ استراتژی

مدیران عامل و مالی تپسی به همراه ارزش گذار ضمن اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از سه استراتژی برای رشد آتی، برنامه افزایش سرمایه و عرضه اولیه سهام تا پایان اردیبهشت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، به دنبال انتشار گزارش ارزش گذاری شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به تپسی، نشستی خبری با حضور میلاد منشی پور مدیرعامل، میترا عظیمی مدیر ارشد مالی تپسی، روئین صمدزاده مدیر بورس تپسی، احسان مرادی مدیرعامل تامین سرمایه کاردان به عنوان ارزش گذار و اصحاب رسانه بعداز ظهر دیروز برگزار شد.


براین اساس، میلاد منشی پور درخصوص شرایط پذیرش تپسی در بازار سرمایه گفت: شروط ۱۷ گانه‌ای از سوی مسئولان بازار سرمایه برای استارت آپ‌ها مشخص شد و سازمان بورس نیز آنها را ابلاغ کرد. ضوابط تعیین شده بطور کلی جهت حفظ حقوق سهامداران آتی با در نظر گرفتن ویژگی‌های استارت آپ ها است.


سه شرط اصلی پذیرش تپسی در بازار سرمایه


وی بازگشت نقدینگی حاصل از عرضه اولیه به شرکت جهت توسعه آتی و سرمایه‌گذاری ، عدم خروج سهامداران اصلی و گروه های مدیریت از استارت آپ و دریافت تاییدیه برای نیازهای بنیادین استارت آپ‌ها از سوی نهادهای مختلف را جزو سه شرط اصلی پذیرش ذکر کرد. در این راستا، کلیه درآمدهای حاصل از عرضه اولیه جذب شرکت و صرف افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاری می‌شود که پیش‌بینی شده، ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید وارد شرکت شود.


این مقام مسئول ادامه داد: در تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر درون‌شهری انجام می‌شود که ۱۰ میلیون توسط خودروهای شخصی و ۱۰ میلیون از طریق اتوبوس و مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی صورت می گیرد. اگر بتوان ۲ میلیون سفر از سهم خودروهای شخصی را‌‌‌‌‌‌‌ از طریق تاکسی‌های اینترنتی جذب کرد به رونق منجر می شود.


سه استراتژی برای رشد آتی


منشی پور از پیش بینی سه برابر شدن فروش تا پایان سال و برنامه کسب سهم بیشتر از بازار و رقیب اصلی خبر داد و گفت: تپسی اکنون در ۱۶ شهر فعالیت دارد که ورود به ۱۵ تا ۲۰ شهر جدید در چرخه عملیات در دستور کار است. در واقع رشد آتی شرکت با افزودن فعالیت در سه شهر جدید طی هر ماه پس از عرضه اولیه، راه اندازی شاخه های جدید درامدی در حوزه حمل و نقل درون شهری، ورود به کسب و کارهای نوین طی سه تا ۴ ماه آینده، رقم خواهد خورد.


به گفته وی، عمده ارزش شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است که بر اساس طرح تجاری و توسعه در آینده انجام شده و خریداران سهام این شرکت‌ها طبق پیش‌بینی اقدام به خرید سهام عرضه اولیه شرکت می‌کنند.


میترا عظیمی مدیر ارشد مالی تپسی درخصوص اثر کرونا در تحقق پیش‌بینی‌ها گفت: در برآوردها در نظر گرفته شده بود سال ۱۴۰۰ از پیک کرونا عبور کرده و عرضه اولیه سهام صورت گیرد که این موضوع محقق نشد. تامین سرمایه کاردان حسابرسی و پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌ای داشت. بطور مثال درآمد عملیاتی محقق شده در سال ۱۴۰۰ بیش‌تر از درآمد پیش‌بینی شده در گزارش ارزش‌گذاری بود اما درباره سود خالص ۱۴۰۰ با توجه به اینکه هنوز حسابرسی انجام نشده نمی توان اظهار نظر کرد اما اخبار خوشی در این زمینه اعلام خواهد شد.


وی افزود: درآمد ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه قبل حداقل ۵۵ درصد رشد داشته و مجموع درآمد سالانه شرکت نیز بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. درآمد سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ تپسی، ۹۰ درصد بیش از میانگین درآمد ماهانه نیمه نخست سال گذشته بود. بنابراین از دی ماه با گسترش واکسیناسیون کرونا، اثر شیوع بیماری بر درآمد عملیاتی بسیار کاهش یافت.


تحقق برنامه افزایش سرمایه طی سال جاری


احسان مرادی مدیرعامل تامین سرمایه کاردان نیز درخصوص جزئیات برنامه افزایش سرمایه و اینکه آیا طی سال جاری محقق خواهد شد به بورس پرس گفت: درصورتی که افزایش سرمایه در دستور کار قرار گیرد از طریق کدال افشا و احتمالا طی سال جاری محقق خواهد شد.


عرضه اولیه تا پایان اردیبهشت


وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره زمان عرضه اولیه سهام تپسی در بازار دوم معاملات فرابورس به بورس پرس توضیح داد: درصورت مهیا بودن شرایط بازار، عرضه اولیه تا پایان اردیبهشت در فرابورس انجام می شود. احتمالا عرضه اولیه در دو مرحله برای سهامداران حرفه ای و عموم صورت پذیرد .


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام





انتهای خبر

0
0