بورس پرس
1401/05/09
10:34
آمادگی شرکت فرابورسی برای عرضه اولیه سه هلدینگ در سال جاری

مدیرعامل توسعه تجارت هیرمند با اعلام وضعیت حال و آینده این شرکت از برنامه عرضه اولیه سه هلدینگ ساختمانی، معدنی و پزشکی طی سال جاری در فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرهنگ مظفر درخصوص برنامه‌های در حال انجام شرکت توسعه تجارت هیرمند گفت: تامین مالی از بازار سرمایه و صرف آن برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان استراتژی اصلی این شرکت است. در واقع با ایجاد ارزش ، سرمایه گذاران بورسی به سمت شرکت‌های دانش بنیان جذب و ساماندهی شوند.


وی افزود: توسعه بخش ساختمانی، کشاورزی و آب و زیرساخت ها، معدنی، گروه پزشکی، ایجاد کارخانه واقعیت‌های مجازی و هنر‌های مفهومی در حال عملیاتی شدن است که این سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی اگر به ثمر برسد می تواند برای گروه‌های دانش بنیان ارزش افزوده فوق العاده‌ای باشد تا در سیاست رهبری، نقش اساسی داشت. توسعه تجارت هیرمند بزرگترین شرکت دانش بنیان دانشگاهی محسوب می‌شود. هیچ شرکت داخلی این کارنامه را از نظر سرمایه‌ای و گروه‌های همکار، ندارد.


این مقام مسئول ادامه داد: اهداف گروه پزشکی "بهیر" این است که از نظر ارزبری کمترین اتکا را به خارج ایجاد کند و برای همین ارزش افزوده فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. در گروه کشاورزی هم بحث کشاورزی، آب، پساب و دام است. با چالش اساسی برگرداندن پساب ها برای موثر واقع شدن در فرایند کشاورزی، یکی از استراتژی‌ها در این امر قرار گرفت. گروه‌هایی مثل توسعه معماری با پلتفرم‌های نوین، حلقه‌هایی را تشکیل دادند که این پلتفرم بخش اعظمی از اقتصاد ایران یعنی حدود ۲۵ درصد بخش‌های ساختمانی است. با شرکت‌های خارجی مذاکراتی صورت گرفت که در طرح مسکن ملی وارد شدند و دانش فنی منتقل شد.


مظفر عنوان کرد: ارزش روز شرکت هیرمند هزار میلیارد پیش بینی می‌شود. اما رسیدن به ارزش ۵ هزار میلیاردی با ظرفیت دانش بنیان برنامه ریزی شده و باید در برنامه ها دیده شود. تلاش می شود در سال جاری هلدینگ ساختمانی، معدنی و هلدینگ گروه پزشکی وارد بازار سهام شوند که البته بستگی به پاسخ فرابورس دارد. امید می رود با تقاضا برای ورود این سه شرکت دانش بنیان موافقت شود.


وی درباره پروژه آمل نیز توضیح داد: پروژه آمل ۷۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و شامل ۴ برج بزرگ که یکی از آن هتل ۵ ستاره مجهز و سه برج مسکونی است. معماری آن طراحی شده و برای صدور مجوز آماده و عملیات ساختمانی آن از اواخر سال جاری انجام می‌شود. نقشه‌های آن طوری تهیه شده که به عنوان یک معماری نمونه برای کل کشور باشد.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0