اخبار اکس نوین
1400/09/08
00:00
صرافی‌های ارز دیجیتال انگلستان باید مالیات بپردازند

اکس نوین: تازه‌ترین به روزرسانی سازمان مالیاتی انگلستان (HMRC) از اخذ مالیات از صرافی‌های ارز دیجیتال تحت عنوان مالیات مربوط به خدمات دیجیتالی خبر می دهد. بر اساس گزارشی از تلگراف، صرافی‌های ارز دیجیتال انگلستان از این پس باید ۲ درصد مالیات بر خدمات خود پرداخت کنند. سازمان مالیاتی انگلستان دارایی‌های دیجیتالی را به عنوان ابزار پولی به رسمیت نمی شناسد و به همین خاطر صرافی ها واجد شرایط معافیت‌های مالی نیستند. سازمان مالیاتی انگلستان صرافی های ارز دیجیتال را در تاریخ ۲۸ نوامبر زیرمجموعه ارائه دهندگان خدمات دیجیتال قرار داده است. طرح مالیات بر خدمات دیجیتال با هدف اخذ مالیات از رسانه‌های اجتماعی چون فیس بوک و غول‌های جستجویی…

اکس نوین : تازه‌ترین به روزرسانی سازمان مالیاتی انگلستان (HMRC) از اخذ مالیات از صرافی‌های ارز دیجیتال تحت عنوان مالیات مربوط به خدمات دیجیتالی خبر می دهد.


بر اساس گزارشی از تلگراف، صرافی‌های ارز دیجیتال انگلستان از این پس باید ۲ درصد مالیات بر خدمات خود پرداخت کنند. سازمان مالیاتی انگلستان دارایی‌های دیجیتالی را به عنوان ابزار پولی به رسمیت نمی شناسد و به همین خاطر صرافی ها واجد شرایط معافیت‌های مالی نیستند.


سازمان مالیاتی انگلستان صرافی های ارز دیجیتال را در تاریخ ۲۸ نوامبر زیرمجموعه ارائه دهندگان خدمات دیجیتال قرار داده است. طرح مالیات بر خدمات دیجیتال با هدف اخذ مالیات از رسانه‌های اجتماعی چون فیس بوک و غول‌های جستجویی همانند گوگل در آوریل ۲۰۲۰ معرفی شده است.


به گفته سازمان مالیاتی انگلستان، تنوع گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. با این حال، از آنجا که ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده کالاها، قراردادهای مالی و یا پول نیستند صرافی‌ها از معافیت بازارهای مالی آنلاین بهره مند نخواهند شد.


اخذ مالیات از صرافی‌های ارز دیجیتال در انگلستان سر و صدای زیادی به پا کرده است. به گفته ایان تیلور مدیر اجرایی شرکت CryptoUK، رفتار متفاوت با ارزهای دیجیتال نسبت به سایر دارایی‌ها همچون کالا و سهام باعث متضرر شدن این صنعت خواهد شد و ضربه دیگری به پیکر آن است.


چندی پیش نیز مرجع راهبرد مالی انگلستان (FCA) تمامی شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور را موظف به پیروی از قوانین ضد پولشویی و ثبت نام در این طرح کرد.


اخیرا اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان به طرح السالوادور مبنی بر ساخت شهر بیت کوین واکنش نشان داد و نسبت به پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی در این کشور ابراز نگرانی کرد. به گفته وی، تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت کوین نگران کننده است چراکه مصرف‌کنندگان احتمالا از نوسانات شدید این رمزارز رنج خواهد برد. به عقیده بیلی، بیت کوین آنقدر بی ثبات و پرنوسان است که نمی‌توان آن را به عنوان ارز قانونی پذیرفت.


منبع cointelegraph


انتهای خبر

0
0