کوینیت
1399/11/19
01:03
با وجود تمام مشکلات، ریپل در حال رشد است!

با وجود حذف ریپل از صرافی‌های مختلف و شکایت کمیسیون SEC که منجر به سقوط ارزش XRP گردیده، آمار منتشر شده در رابطه با حجم فروش این رمزارز در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ نشان دهنده‌ی افزایش ۳۰۰ درصدی می‌باشد

نکات برگزیده مطلب شرکت ریپل(Ripple) در تازه‌ترین گزارش منتشر شده‌ی خود به وضعیت فعلی شبکه و پیشرفت‌های بوجود آمده طی ماه‌های اخیر پرداخته است. طبق آنچه در این گزارش آمده است علی‌رغم مشکلات موجود، به ویژه پرونده‌ی قضائی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) این شبکه‌ی رمزارز همچنان در حال پیشرفت است و در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ توانسته بالغ بر ۳۰۰ درصد رشد در حجم فروش را شاهد باشد. طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، طی چند ماه گذشته به دلیل طرح شکایت کمیسیون SEC از شرکت ریپل و چند تن از بنیانگذاران آن به اتهام «فروش اوراق بهادار ثبت نشده و غیرقانونی»، رمزارز XRP با سقوط ارزش ناگهانی روبرو شد و تعداد قابل توجهی از صرافی‌های رمزارزی XRP را از لیست رمزارزهای قابل مبادله‌ی خود حذف کردند.

تداوم پیشرفت ریپل

براساس گزارش تازه منتشر شده توسط شرکت ریپل( Ripple )، حجم مبادله‌ی جهانی رمزارز ریپل(XRP) در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۹۹ درصدی به ۱۴۸/۱۵ میلیارد دلار رسیده است.


این رقم چشم‌گیر درحالیکه بدست آمده است که روند مبادله‌ی رمزارز XRP توسط تعداد زیادی از پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارز با تعلیق روبرو شده و برخی به دلیل طرح دعوی حقوقی توسط این شرکت و برخی از بنیانگذاران آن از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده( SEC ) به اتهام «عرضه‌ی میلیارد‌ها دلار اوراق بهادار ثبت نشده و غیرقانونی» در ماه دسامبر، رمزارز ریپل را از لیست رمزارزهای قابل مبادله‌ی خود حذف کرده‌اند.


طبق آنچه در این گزارشات آمده است، رمزارز XRP طی این محدودیت‌های تجاری به وجود آمده تنها چیزی حدود ۱۲/۴۹ درصد حجم مبادله‌ی خود را از دست داده است.


ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC

ریپل

سه‌ماهه‌ی بسیار نوسانی

بدون شک سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ آشفته‌ترین فصل کاری برای این شرکت بلاک‌چینی مستقر در سانفرانسیسکو و رمزارز وابسته به آن بوده است.


پس از آنکه در اواخبر ماه نوامبر و در سایه‌ی ایردراپ فلیر نتورک(Flare Networks) شاهد افزایش ناگهانی قیمت رمزارز ریپل بودیم، پس از طرح شکایت کمیسیون SEC و انتشار اخبار مربوط به تشکیل پرونده باعث سقوط ۷۸ درصدی ارزش XRP طی کم‌تر از یک ماه شد.


رمزارز ریپل به عنوان چهارمین رمزارز بزرگ از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش بازار در اوایل ماه فوریه نیز دومین موج افزایش ارزش را شاهد بود و توانست بیشینه‌ی ارزش ماه نوامبر را دوباره بدست آورد، با این حال در مدت کوتاهی به واسطه‌ی پامپ و دامپ و دستکاری بازار، بیش از نیمی از قیمت خود را از دست داد.


جای تعجب ندارد که نوسان قیمت XRP در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ با افزایش ۱۷۴ درصدی روبرو شد.


میزان فروش ۱۱۲ درصد افزایش یافته است

روند فروش رمزارز XRP(که حتی در زمان نبرد قانونی با کمیسیون SEC و در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۲۲ درصد رشد کرده و به ۱۱۱ میلیون دلار رسیده بود)، چیزی حدود ۰/۰۵ درصد از حجم مبادلات جهانی را نشان می‌دهد.


ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC

نمودار تغییرات ارزش ریپل طی ۳ ماه گذشته تا به امروز به گفته‌ی مقامات شرکت ریپل، این حجم از فروش مربوط به تولید محصولات نقدینگی بر اساس تقاضا(ODL) می‌باشد.


نظر شما در رابطه با روند پیشرفت ریپل علی‌رغم مشکلات پیش آمده هنگام طرح دعوی از طرف کمیسیون SEC چیست؟ چه عواملی باعث افزایش شدید سطح فروش ریپل شده است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0