کارگزاری آبان
1401/02/11
09:19
#بوعلی رکورد مقدار تولید محصولات بوعلی در فروردین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در فروردین ماه 16,115 میلیارد ریال فروش گزارش ارائه داده که نسبت به ماه ...

#بوعلی


رکورد مقدار تولید محصولات بوعلی در فروردین


شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در فروردین ماه ۱۶,۱۱۵ میلیارد ریال فروش گزارش ارائه داده که نسبت به ماه اسفند افتی حدود ۹ درصدی داشته است همچنین نسبت یه متوسط مبلغ فروش در ۱۲ ماهه گذشته سال جاری، کاهش ۲۶ درصدی را ثبت کرده است.


افت مبلغ فروش فروردین ماه بوعلی بدلیل کاهش مبلغ فروش صادراتی ریفرمیت و عدم فروش محصول برش سنگین ثبت شده است.


شرکت در ماه های بهمن و اسفند محصول برش سنگین را صادر کرده است و فروش داخلی نداشته است اما در فروردین ماه فروش صادراتی هم ثبت نشده است، درصورتیکه مقدار تولید خوبی در فروردین گزارش داده است.


مبلغ فروش ریفرمیت کاهشی ۲۰ درصدی نسبت به اسفند داشته است که از کاهش مقدار فروش صادراتی به میزان ۱۴ درصد و کاهش نرخ دلاری محصول نشات میگیرد. نرخ دلاری فروش ریفرمیت به ازای هرتن ۹۰۹ دلار گزارش شده است در حالیکه اسفند ماه نرخ فروش صادراتی به ازای هر تن ۹۸۸ دلار بوده است.


از لحاظ مقدار تولید، بوعلی شرایط مطلوبی در فروردین به ثبت رسانده است. به این صورت که مقدار تولید برش سنگین ۹ درصد افزایش، ریفرمیت ۶ درصد و برش سبک ۱۴ درصد افزایش نسبت به ماه اسفند گزارش شده است و منجر به باقی ماندن موجودی به مقدار ۴۳ هزار تن از محصول ریفرمیت و نزدیک به ۵۱ هزار تن برش سنگین در شرکت شده است که بوعلی در ماه های آینده در صورت فروش این موجودی توانایی کسب درآمد خواهد داشت.




انتهای خبر

0
0