بتاسهم
1400/07/26
12:44
چرا ایران برای مذاکره به بروکسل می‌رود؟ ▪️خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال «چرا به جای وین به بروکسل می روید؟» اظهار داشت: بازار ما ت...

چرا ایران برای مذاکره به بروکسل می‌رود؟



▪️خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال «چرا به جای وین به بروکسل می روید؟» اظهار داشت: بازار ما تمامی شوک ناشی از خروج یکجانبه ترامپ از برجام را جذب کرد و می‌توانم برای شما ده‌ها گزارش مستقل از اندیشکده‌های دنیا بدهم که نظام اقتصادی ایران نه تنها شوک را با سختی و با مدیریت توانست جذب کند بلکه امسال GDP مثبت را توانستیم تجربه کنیم.



▪️وی ادامه داد: آنها می‌دانند نظام اقتصادی ایران تاب آورتر از این است و کشوری که در اوج کرونا مراودات تجاری و اقتصادیش با دنیا و کشورهای همسایه قطع نشد و صادرات نفت آن ادامه یافت، الان که ایران آن فاز را رد کرده این روند قطع نخواهد شد. آن‌چه مهم است تامین منافع مردم است و اگر منافع مردم تامین شود ساعتی را تلف نخواهیم کرد و گفت‌وگوهای هدفمند را آغاز خواهیم کرد.



🔻به گفته خطیب‌زاده باقری (معاون سیاسی وزارت خارجه) در ادامه گفت‌وگوهای هفته گذشته با اتحادیه اروپا در تهران و براساس توافق طرفین به بروکسل می‌رود. رایزنی درباره موضوعاتی که در تهران گفت‌وگو شد و موضوعاتی که باقی ماند و گفت‌وگو نشد در بروکسل ادامه خواهد یافت.

انتهای خبر

0
0