سنا
1400/06/21
14:05
دست به دست شدن بیش از ۷ میلیارد اوراق بهادار

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، بیستم و یکم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۴۰ هزار و ۴۶۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۲۸۵ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۳۶ هزار و ۷۴۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵۹ هزار و ۳۴۶ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فراورده های نفتی با ۵۷ هزار و ۷۰۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۵ هزار و ۹۳۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۰ هزار و ۹۳۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۰ هزار و ۴۹۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۳۹ هزار و ۵۳۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت بورس کالای ایران با ۲۴۴ واحد، شرکت آلومینیوم ایران با ۱۴۹ واحد، شرکت فرآورس معدنی اپال کانی پارس با ۱۰۵ واحد، کارخانجات داروپخش با ۹۶ واحد و شرکت آسان پرداخت پرشین با ۹۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۹۴۱ واحد، شرکت صنایع ملی مس ایران با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۳۳۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۸۸ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۲۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0