آکادمی هلاکوئی
1401/05/25
10:31
بانک های کره جنوبی زیر ذره بین نهادهای نظارتی: شناسایی ۶.۵ میلیارد دلار حواله مشکوک به سوء استفاده از پریموم کیمچی

بانک های کره جنوبی به دلیل نقش آنها…

بانک های کره جنوبی به دلیل نقش آنها در تسهیل ارسال ۶.۵ میلیارد دلار حواله های مشکوک به شرکت های خارج از کشور که ارزهای دیجیتال را آربیتر می کنند، مورد بازرسی قرار می گیرند. آسیا تایمز در گزارش ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) خود نوشته است که ماه گذشته سرویس نظارت مالی (FSS) پس از شناسایی حجم قابل توجهی از تراکنش‌های مربوط به حواله‌های خارجی در پایان ماه ژوئن (اوایل خرداد)، دستور تحقیق در مورد بانک‌های کره جنوبی را صادر کرد.


بر اساس نتایج این تحقیقات، بخش زیادی از ۶.۵ میلیارد دلاری که در بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ (دی ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۱) به خارج از کشور حواله شده است، قبل از ارسال از حساب‌های صرافی های ارزهای دیجیتال خارج شده است. این حقیقت نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های کره‌ای از «پرمیوم کیمچی» سوء استفاده می کنند.


پرمیوم کیمچی در واقع شکاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های کره جنوبی در مقایسه با صرافی های خارجی را نشان می دهد. به بیان ساده تر، سرمایه گذاران، رمزارزها را از صرافی های خارجی می خرند و با هدف کسب سود از این اختلاف قیمت، در صرافی های محلی کره آنها را می فروشند.


نهادهای تنظیمی کره ضمن اشاره به افزایش فرار سرمایه از کشور، در مورد تجارت پریمیوم کیمچی ابراز نگرانی کرده اند. در حال حاضر، بر اساس اعلام پلتفرم ردیاب بازار CryptoQuant، پرمیوم کیمچی به طور میانگین روی ۳.۳۷٪ قرار دارد، این رقم آوریل گذشته (فروردین ۱۴۰۰) بالای ۲۰٪ بود.


همانطور که قبلا اشاره شد، گزارش‌های بانک Shinhan و Woori Bank حاکی از آن است که بیشتر پول‌های حواله‌شده ابتدا از صرافی های رمزنگاری داخلی به حساب شرکت‌های مختلف کره‌ای منتقل شده است. به گزارش پایگاه خبری KBS، گمان می شود که وجوه حواله شده برای پولشویی استفاده می شود. در همین راستا، شماری از کارکنان شرکت های ناشناس که این حواله ها را انجام می دادند دستگیر شده اند.


گفتنی است که مجموع مبالغ ارسال شده به خارج از کشور بیش از دو برابر چیزی بوده است که FSS هنگام صدور دستور رسیدگی بانک ها، انتظار داشت مشاهده کند. به گزارش آسیا تایمز، اکنون انتظار می رود FSS تحریم‌هایی را علیه Shinhan و Woori اعمال کند چرا که این دوبانک بیشترین مقدار حواله را ارسال کرده اند. لی بوک هیون ( Lee Bok-Hyeon)، رئیس FSS گفته است: “ما معامله ارزهای خارجی را جدی می گیریم و تحریم ها اجتناب ناپذیر هستند.”



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0