آکادمی هلاکوئی
1400/09/09
10:20
تحلیل تکنیکال اتریوم؛ سه شنبه ۹ آذر

اتریوم موفق شد بالاتر از سطح ۴۳۵۰ دلار…

اتریوم موفق شد بالاتر از سطح ۴۳۵۰ دلار یک مبنای حمایتی قوی تشکیل دهد و به این ترتیب روند افزایشی جدیدی را آغاز کند. اتریوم سطح ۴۴۰۰ دلار را شکست و به سمت منطقه صعودی حرکت کرد.


در ادامه این مسیر، قیمت حتی منطقه ۴۵۰۰ دلاری را لمس کرد و بالاتر از میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ قرار گرفت. بالاترین سطح قیمت نزدیک به تراز ۴۵۰۶ دلار تشکیل شد و در حال حاضر در حال اصلاحی نزولی است. به دنبال این حرکت اصلاحی، قیمت زیر حمایت ۴۴۵۰ دلاری شکسته شد.


در نمودار ساعتی جفت ارز ETH/USD یک کانال صعودی اصلی با حمایتی نزدیک به ۴۴۰۰ دلار به چشم می خورد. اولین مقاومت در این مسیر صعودی نزدیک به سطح ۴۴۸۰ دلار واقع است. اولین مقاومت اصلی هم نزدیک به سطح ۴۵۰۰ دلار می باشد.


نمودار اتر 17 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ سه شنبه 9 آذر

بسته شدن قیمت بالاتر از سطوح ۴۴۸۰ و ۴۵۰۰ دلاری می تواند در کوتاه مدت یک روند افزایشی جدید را در پی داشته باشد. در این سناریو، قیمت می تواند تا سطح ۴۶۵۰ دلار افزایش یابد. هر گونه افزایش بیشتر می تواند در کوتاه مدت قیمت را به سمت منطقه ۴۸۰۰ دلاری بکشاند.


از سوی دیگر، اکنون که اتریوم نتوانسته است با قاطعیت یک روند صعودی جدید را بالاتر از سطح ۴۵۰۰ دلار آغاز کند، احتمالا با یک اصلاح نزولی دیگر مواجه می شود. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح ۴۴۲۰ دلار و ۴۴۰۰ دلار قرار داشت که تا این لحظه هر دو حمایت از دست رفته و اتر با قیمت ۴۳۹۸ دلار در حال ترید شدن است.


سقوط عمیق تر قیمت به زیر منطقه حمایتی ۴۴۰۰ دلاری می تواند جرقه ایجاد یک افت ملموس دیگر باشد. در این حالت، قیمت احتمالا به منطقه حمایتی ۴۲۵۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ بازمی گردد.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز ETH/USD در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می دهد.


RSI ساعتی برای جفت ارز ETH/USD اکنون به سمت سطح ۵۰ در حال اصلاح است.


حمایت اصلی: ۴۲۵۰ دلار


مقاومت اصلی: ۴۵۰۰ دلار


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0